Jahaa Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Har fått meg Ny Get Box, med innebygd Router/modem . Det resulterte i at eg ikke kunne bruke splitter, som videresendte signalene fra stua, der antenne - inntaket er, og videre til den stasjonære PC som står i et annet rom. Samt trådløs skriver. Ved bruk av "kabel splitteren" finner ikke Get boxen det trådløse nettverket. Finnes det splitter som kan fikse dette, eller andre "dingser" som kan gjøre jobben?? Jan H. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Tror du må forklare litt mer. Get-boksen skal ikke finne noe trådløst nett, den skal vel lage det? Hva slag splitter snakker du om? Splitter du antennsignal eller nettverk? Lenke til kommentar
Jahaa Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg splitter/deler antennesignalet, for å kunne bruke stasjoner PC i kontor, og se på tv eller bruke trådløs PC i stua . Dette fungerte bra med den gamle boxen fra get. Da hadde eg modem og Router i samme rom som PC. I den nye Get boxen er det innebygget modem/Router . Denne boxen står i stua ved siden av tv. Jan H. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Ved bruk av "kabel splitteren" finner ikke Get boxen det trådløse nettverket. Mulig jeg er litt treg, men skjønner fortsatt ikke hva som menes... Hvis problemet er at du vil ha oppsettet som før, så er det bare å be Get om å sette opp internett gjennom modemet som før istedenfor via den nye Get-boxen. Men da forsvinner jo noen av fordelene med den nye boksen... 1 Lenke til kommentar
Jahaa Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Må vel få en teknikker til å komme hjem å se på dette. Dette er ikke min store side, som du sikkert har forstått. Takker for at du forsøkte å hjelpe, trass i min vanskelige forklaring. Jan H :-(( Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 En oversikt som viser rekkefølgen av de ulike «boksene» hadde gjort seg, så slipper vi forhåpentligvis krøll med ord. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå