powersound Skrevet 7. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Kompisen skal kjøpe ny maskin, han har sett på 2stk med relativt lik spec. Men grafikkortene skiller seg, å jeg har ikke helt kontroll på hvilket som er best. Men er meget fornøyd med mine 7970. Grunnen til ny maskin er BF4, men skal også brukes til det meste av spilling. Endret 7. oktober 2013 av powersound Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 7. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2013 Hva med ett GTX780 Classy evt vanlig, holder jo det. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 7. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2013 ingen av dem, enten 2 stk 670/770 i sli. evt vente til AMD kommer med nye kort om ikke så altfor lenge. PS. 4GB på 680/670 serien er bortkastet. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2013 Begge disse maskinene har han funnet på bruktmarkedet, så er di 2 alternativene som er innenfor hans prisklasse. Vet ikke hvilke priser det er snakk om, mer enn forskjellen på gpu fronten. Er ikke 680 4gb bedre enn 2gb utgaven? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 7. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Begge disse maskinene har han funnet på bruktmarkedet, så er di 2 alternativene som er innenfor hans prisklasse. Vet ikke hvilke priser det er snakk om, mer enn forskjellen på gpu fronten. Er ikke 680 4gb bedre enn 2gb utgaven? okey skjønner, da ville jeg gått for 2 x 680 kort. (hvis prisen er ca lik) 4gb kan være blitt litt bedre, men i bare noen yterst få situasjoner, 680 brikken er rett og slett ikke kraftig nok for situasjoner som krever mer enn 2 GB ram. men er det 4gb på de korta så er det jo ikke noe negativt selfølgelig. Endret 7. oktober 2013 av Blaz3r Lenke til kommentar
powersound Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) okey skjønner, da ville jeg gått for 2 x 680 kort. (hvis prisen er ca lik) 4gb kan være blitt litt bedre, men i bare noen yterst få situasjoner, 680 brikken er rett og slett ikke kraftig nok for situasjoner som krever mer enn 2 GB ram. men er det 4gb på de korta så er det jo ikke noe negativt selfølgelig. Tanken er vel å vannkjøle etter hvert å da kanskje 680 kortene yte bedre enn 7970? Han har også 3stk 24" skjermer han ønsker å bruke på dette oppsettet. Endret 7. oktober 2013 av powersound Lenke til kommentar
powersound Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2013 Hva med ett GTX780 Classy evt vanlig, holder jo det. okey skjønner, da ville jeg gått for 2 x 680 kort. (hvis prisen er ca lik) 4gb kan være blitt litt bedre, men i bare noen yterst få situasjoner, 680 brikken er rett og slett ikke kraftig nok for situasjoner som krever mer enn 2 GB ram. men er det 4gb på de korta så er det jo ikke noe negativt selfølgelig. Gjør 680 like god jobb når det kommer til 3 skjermer som 7970 gjør? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 8. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2013 Gjør 680 like god jobb når det kommer til 3 skjermer som 7970 gjør? i SLI ja. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2013 Gjør 680 like god jobb når det kommer til 3 skjermer som 7970 gjør? Nei, men 7970 CFX vil ikke få framepacing for eyefinity før i november. Tanken er vel å vannkjøle etter hvert å da kanskje 680 kortene yte bedre enn 7970? GTX 680 legger seg typisk midt imellom 7970 og 7970 GHz i dag, AMD har hatt langt større driverforbedringer enn Nvidia det siste året. På en annen side, så er det å vannkjøle et 680 like nyttig som å sette en pirathatt på en papegøye: det ser pent ut, men det har ikke stort mer for seg. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2013 Nei, men 7970 CFX vil ikke få framepacing for eyefinity før i november. GTX 680 legger seg typisk midt imellom 7970 og 7970 GHz i dag, AMD har hatt langt større driverforbedringer enn Nvidia det siste året. På en annen side, så er det å vannkjøle et 680 like nyttig som å sette en pirathatt på en papegøye: det ser pent ut, men det har ikke stort mer for seg. Da skal jeg snakke med han om det. Jeg har selv ref. 7970 med GHz Bios. Å dem fungerer bra. Så dette skal jeg gi beskjed om videre. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2013 Nei, men 7970 CFX vil ikke få framepacing for eyefinity før i november. GTX 680 legger seg typisk midt imellom 7970 og 7970 GHz i dag, AMD har hatt langt større driverforbedringer enn Nvidia det siste året. På en annen side, så er det å vannkjøle et 680 like nyttig som å sette en pirathatt på en papegøye: det ser pent ut, men det har ikke stort mer for seg. Kjører man single 680 med stock bios, så er det lite vits med vannkjøling. Med mine 3 gtx 680 så ble det veldig mye bedre temperaturmessig og overklokkmessig. 3-way sli blir ikkje helt kaldt med luftkjøling inni et kabinett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå