Kirchhoff Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hva har du tenkt å kommunisere? ASCII? Hva med lyd og bilde? I bedre og bedre kvalitet. For flere brukere samtidig. Hva med når ALT som er elektrisk i huset ditt på ett eller annet vis er koblet til internett? Hva med hjemmeundervisning når bygda er isolert på grunn av ras? Hva med telemedisin og overvåking av kroppens vitale funksjoner over internett til en sentral enhet der en ekspert vil kunne fortelle deg hva som må til for å forbedre helsen din, uten at du som syk og skral trenger å reise? Hva med overføring av nødvendige data for å få skrevet ut en livsviktig komponent på 3D skriveren din? Internett og kommunikasjon handler om mye mer, og stort sett alt annet enn, "The Fox". En kan ikke se verden ut fra nå-situasjonen når en skal bygge infrastruktur for fremtiden. Ingen av disse elektroniske dingsene krever noe særlig båndbredde. Heller ikke å overvåke kroppens vitale funksjoner. Jeg skjønner ikke at dere ikke ser på det at alle elektroniske dippedutter skal være koblet til internett, flere HD bilde/lydstrømmer per husstand osv som noe som ikke er luksus? Har man tilgang til nyheter, SD video, skype og telefon, så har man ingen grunn til å klage. Jeg har 2 Mbit/s inkludert i min leie, det går som "inkludert internett", og vi er to som deler linjen. To stk som begge er ingeniørstudenter. Er det statens oppgave å gi meg mer enn 2 Mbit/s? Er det statens oppgave å gjøre det mulig for meg å få mer enn 2 Mbit/s? Nei, spør du meg. Jeg er ikke i mot bedre båndbredde, jeg er i mot at noen andre enn kundene (inkludert bedrifter) skal betale for det. Det er noe annet når Nordmenn er utenfor telefondekning. Det kan jo ikke være slik at man kan forvente at uansett hvor man er bosatt, skal man ha det samme tilbudet av luksustjenester som alle andre steder. Det er de som tenker som dette som aldri får satt folk på månen, eller Mars for den saks skyld. Om vi skal bruke penger på slike lusksussaker til folket, så blir det ikke mye månelandinger på Mongstad eller andre steder. (Vet at Stoltenberg avlyste månelandingen, sånn går det med statlig detaljstyrte prosjekter) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Ingen av disse elektroniske dingsene krever noe særlig båndbredde. Heller ikke å overvåke kroppens vitale funksjoner. Jeg skjønner ikke at dere ikke ser på det at alle elektroniske dippedutter skal være koblet til internett, flere HD bilde/lydstrømmer per husstand osv som noe som ikke er luksus? Har man tilgang til nyheter, SD video, skype og telefon, så har man ingen grunn til å klage. Jeg har 2 Mbit/s inkludert i min leie, det går som "inkludert internett", og vi er to som deler linjen. To stk som begge er ingeniørstudenter. Er det statens oppgave å gi meg mer enn 2 Mbit/s? Er det statens oppgave å gjøre det mulig for meg å få mer enn 2 Mbit/s? Nei, spør du meg. Jeg er ikke i mot bedre båndbredde, jeg er i mot at noen andre enn kundene (inkludert bedrifter) skal betale for det. Det er noe annet når Nordmenn er utenfor telefondekning. Det kan jo ikke være slik at man kan forvente at uansett hvor man er bosatt, skal man ha det samme tilbudet av luksustjenester som alle andre steder. Om vi skal bruke penger på slike lusksussaker til folket, så blir det ikke mye månelandinger på Mongstad eller andre steder. (Vet at Stoltenberg avlyste månelandingen, sånn går det med statlig detaljstyrte prosjekter) Ja nei joda. Håper det ikke brukes penger på sånn luksussaker som veier heller. Eller sykehus, sykehus er jo bare utgifter! Og skoler, hvorfor skal staten betale for skoler?!? Nei pokker heller! Legg ned staten og la alle klare seg selv! Det er nok det sikreste for å unngå sløsing på luksus... Om du lurer, så ja, det ER statens oppgave å se til at vi har nødvendig og moderne infrastruktur. Det er faktisk en av de viktigste oppgavene staten har. Samfunnsnytten og samfunnsverdien i skikkelig fiber-infrastruktur til alle over alt kan vanskelig overdrives. Så jeg gjentar; En kan ikke se verden ut fra nå-situasjonen når en skal bygge infrastruktur for fremtiden. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Ja nei joda. Håper det ikke brukes penger på sånn luksussaker som veier heller. Eller sykehus, sykehus er jo bare utgifter! Og skoler, hvorfor skal staten betale for skoler?!? Nei pokker heller! Legg ned staten og la alle klare seg selv! Det er nok det sikreste for å unngå sløsing på luksus... Om du lurer, så ja, det ER statens oppgave å se til at vi har nødvendig og moderne infrastruktur. Det er faktisk en av de viktigste oppgavene staten har. Samfunnsnytten og samfunnsverdien i skikkelig fiber-infrastruktur til alle over alt kan vanskelig overdrives. Så jeg gjentar; En kan ikke se verden ut fra nå-situasjonen når en skal bygge infrastruktur for fremtiden. Kult med hersketeknikk. Du klarer ikke svare meg uten å komme med en helt usaklig latterliggjøring av mine argumenter. Dette er jo helt klart den nye regjeringens high-tech alibi. Erstatte kobberkabler med fiber der kundene ikke selv er villig til å betale selv for fiber. Ingen som har kommet med noen skikkelige argumenter om hvorfor et par megabit per sekund ikke er nok for å gi det nødvendigste, også i fremtiden. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Og her hvor det er totalt byggeforbud kommer det aldri. Og jo flere som bygger nytt og flytter hit jo mer blir den ene puslete sentralen pressa og jo lavere fart får vi. Starta med 10Mbit her. Etter 3 nye nybygg har farta ramla til 8 og linja ramler ut ca. 20-30 ganger i døgnet. Med to nybygg til som er på gang blir det nok enda værre. Må vel bare flytte herfra snart. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Og her hvor det er totalt byggeforbud kommer det aldri. Og jo flere som bygger nytt og flytter hit jo mer blir den ene puslete sentralen pressa og jo lavere fart får vi. Starta med 10Mbit her. Etter 3 nye nybygg har farta ramla til 8 og linja ramler ut ca. 20-30 ganger i døgnet. Med to nybygg til som er på gang blir det nok enda værre. Må vel bare flytte herfra snart. Nei. Du og dere må klage til leverandør. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Nei. Du og dere må klage til leverandør. Det eneste de tilbyr seg er å sette hastigheten ned enda mer for å få stabilitet. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Det eneste de tilbyr seg er å sette hastigheten ned enda mer for å få stabilitet. Det hadde jeg valgt i hvert fall. Livet er hardt. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 På opp til i alle fall 75 grader nord kan en på 6Mb linje over satellitt, om en er villig til å kaste noen tusenlapper i måneden over bord. Vi betaler ca 50 000 i måneden for tv og data over satelitt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Kult med hersketeknikk. Du klarer ikke svare meg uten å komme med en helt usaklig latterliggjøring av mine argumenter. Dette er jo helt klart den nye regjeringens high-tech alibi. Erstatte kobberkabler med fiber der kundene ikke selv er villig til å betale selv for fiber. Ingen som har kommet med noen skikkelige argumenter om hvorfor et par megabit per sekund ikke er nok for å gi det nødvendigste, også i fremtiden. Jeg svarte deg. Det er du som ikke klarer å si annet enn at alle må klare seg selv og at strategisk utbygging av infrastruktur er feil. De økonomiske modellene i verden er uenige med deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Vi betaler ca 50 000 i måneden for tv og data over satelitt. Det er en bra pris. Hvor mange Mb? Og det er vel langtidskontrakt? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Det hadde jeg valgt i hvert fall. Livet er hardt.Mens vi andre ser at vi alle tjener på at alle har billig tilgang på skikkelig infrastruktur. Så slipper folk et hardere liv enn nødvendig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Kult med hersketeknikk. Endog i denne tråden? Den nye regjeringen her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1544114 Endret 16. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Det er en bra pris. Hvor mange Mb? Og det er vel langtidskontrakt? Da har vi 512k linje på data. Ja kjempelang og dårlig kontrakt. De kan heller ikke garantere noe nord av 75N Hvem kan levere 6Mbit og hvor mye koster det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Da har vi 512k linje på data. Ja kjempelang og dårlig kontrakt. De kan heller ikke garantere noe nord av 75N Hvem kan levere 6Mbit og hvor mye koster det? Tror det blir litt for detaljert svar Endret 16. oktober 2013 av Bruker-245639 Lenke til kommentar
vidgre Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Vi venter fremdeles på bedre nett 4 år senere.... 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg trenger bare vente til oktober. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Burde ikk også vi som allerede har fiber innlagt i flere år også ha litt av gledene ved å få enda rimeligere abonnementer? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg har også fått det, vet også at de bygger ut og dekker de flere tusen boligene som mangla det i området her nå. Alitbox graver på vært gatehjørne Det liker vi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå