Wooteman Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Heisann. Da er jo snart tid for høy sesong med gaming og tenkte å bygge en helt ny rigg. Så en gaming pc budsjett - 10k til 12k - kan gå til 13k men helst ikke. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg går intel eller AMD. heller ikke det med skjermkort. men har sett på de nye kortene som AMD vil slippe ut snart. hovedkort har jeg veldig lyst til å gå for ASUS eller MSI tenkte jeg også skulle prøvde vannkjøling på dette bygget her. men har ikke noe erfaring med det. og jeg har tenkt til å overklokke. OPS! trenger kun en ny harddisk, har 2 SSD disker fra før som jeg kommer til å legge til på den nye. De forrige pcene jeg har hatt igjennom tidene har vært AMD basert - pga prisen. takker for tips og råd! Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Vannkjøling vet jeg ikke nok om, men her er en build i underkant av 10k, så har du 2-3k å bruke på vannkjøling. Det bør være mer enn nok. Vet ikke hva slags kabinett du har lyst på, så valgte bare R4, et veldig enkelt og greit kabinett uten noe bling bling og med god byggekvalitet. Skal du bytte til et annet bør du finne et miditower. Endret 7. oktober 2013 av moby_duck Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Edit: fjernet Endret 7. oktober 2013 av basushjerne Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hei, Mener på ingen måte å bruke denne tråden til reklame, men jeg prøver å selge min gaming pc:) Hvis du er interessert: http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/31755 Selv om jeg skjønner at du sikkert vil ha de nyeste og beste delene;) Kjøp og salg er ikke tillatt på forumet. Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Kjøp og salg er ikke tillatt på forumet. Ok, fjernet det nå. Til trådstarter vil jeg ikke anbefale vannkjøling. Har hatt mye dårlige erfaringer med det. Bruk heller de pengene på skjermkort og prosessor;) Nye skjermkort har dessuten gode kjølere fra før av. Lenke til kommentar
Wooteman Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Ok, fjernet det nå. Til trådstarter vil jeg ikke anbefale vannkjøling. Har hatt mye dårlige erfaringer med det. Bruk heller de pengene på skjermkort og prosessor;) Nye skjermkort har dessuten gode kjølere fra før av. hm, oki. har alltid hørt av mine venner som har bygget med vannkjøing at det så bra. men hva anbefaler du på CPU kjøling ? Lenke til kommentar
ole a Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) hm, oki. har alltid hørt av mine venner som har bygget med vannkjøing at det så bra. men hva anbefaler du på CPU kjøling ? Denne er billig og kjøler bra Hvis ikke kan du gå for noe slikt, men den tar litt plass. Sistnevnte er stillegående og kjøler meget bra, har en slik selv. Hvordan Hyper Evoen er vet jeg ikke, men den har fått veldig bra tilbakemeldinger. Endret 8. oktober 2013 av ole a Lenke til kommentar
xeye Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 http://digitalimpuls.no/Data_maskiner/PC-i-deler/oppgradering/Oppgraderingspakke-Level-3---Gaming-ASRock-Z87--16GB--i5--GTX780-Classified-124232-p0000071848.aspx Så noen anbefale denne i en annen tråd. Og det er bare et fantastisk oppsett med en grei pris. Legg til en bra psu og kabinett hdd. Det blir vel ca 12k totalt. Sikkert beste setup til den prisen du kan få per dags dato. Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Denne er billig og kjøler bra Hvis ikke kan du gå for noe slikt, men den tar litt plass. Sistnevnte er stillegående og kjøler meget bra, har en slik selv. Hvordan Hyper Evoen er vet jeg ikke, men den har fått veldig bra tilbakemeldinger. Morsomt at du skulle anbefale akkurat denne, da det er den jeg bruker i dag;) Har overklokket min i5 3570k fra 3.4ghz til 4,2ghz uten problemer med denne kjøleren. Aldri hatt problemer med varme selv under de heftigste spilløktene. God luftsirkulasjon i kabinettet er et must her selvfølgelig. Edit: Cooler Mastern var den jeg siktet til Endret 8. oktober 2013 av basushjerne Lenke til kommentar
Wooteman Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 ja se har ja. mye bra stuff ! kan da linke noe som jeg satt sammen på jobben idag http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1279692&su=7A269A3A-F9A8-477D-A513-5CF7BB05BAEC vil jo gå over budsjettet mitt hvis jeg skal legge til et bra skjermkort da , og kjøling. Men men, skal da ikke disse pcene vare en god stund også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå