Anonymbruker00 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg trenger desperat hjelp. Jeg har en datter som jeg har fått etter en lang prosess halve foreldreretten til, på papir. Min eks (moren til barnet) er ikke helt "god" i hodet. Jeg er ikke av den typen som angriper sin "eks" ut av hat, så det jeg nevner er for og gi en bedre forståelse på hva min datter nå går igjennom. Når eksen og jeg var i sammen, var det mye tull. Hovedsaklig fra hennes side. Eksen er svært kritisk, liker og mobbe, nekter deg og ta kontakt med familie og kan til tider være fysisk aggressiv. Det er mye mer som jeg utlater i først omgang. Siden eksen min og jeg gikk vår seperate veier, har min datter måtte "ta over" for meg for og si det sånt. Jeg vil helst ikke gå inn i detalj for hva som har skjedd da jeg er redd at eksen min kan se dette og ta det ut over vår datter som har fortalt meg alt som har skjedd. Men min datter er blitt truet på livet over bagateller, blitt klipet, dratt i håret, røsket fram og tilbake m.m., samt. må henne oppleve en del mentale mobbing. Det er også foregått fiendtligjøring fra mors sin side. Min datter vil ofte ikke gå tilbake til sin mor etter og ha vært hos meg. Jeg har fått mye telefoner fra min datter i gråten fordi moren "kjefter" på henne. Det er ikke vanlig kjefting som "Nå er jeg sint!", det er noe av det groveste jeg har vært borti. Så grovt at det er vansklig for meg og forklare, men innebærer at min eks forteller vår datter at "du skulle ønske jeg var død!" osl. Var flere tilfeller hjemme hos meg hvor min datter gikk i nærmere panikk fordi ho hadde klart og gjøre en uhell. Nå nærmere det seg alderen hvor staten vil legge "vesentlig vekt" på hva barnet ønsker. Men hva vil dette innebære? Jeg har forstått at vi vil måtte gå rettens vei, hvor de da vil snakke med vår datter om hjemmet, situasjonen osl. Men hvis min datter da sier at henne ønsker og bo hos meg, vil dette skje? Har flere opptak hvor min datter ringer meg i gråten pga. moren har dratt henne i håret, har hjerteskjærendes opptak fra telefonen hvor dattern min forteller meg at moren har tenkt og drepe henne. Jeg er redd for min datter og hennes pyskisk og pysisk helse og velvære. Pga. min opplevelse med hennes mor har jeg pådratt meg større mentale problemer som angst, deprasjon osv. som har svekket min handlekraft. Vil helst høre fra folk som har kjennskap til lignende eller noen som har gått igjennom noe lignende fra før av. Jeg takker på forhånd for alle som hat tatt sin tid og sett igjennom innlegget mitt. Mvh, Anonym Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 jeg hadde banka opp eksen for ei bitch å være slik mot et barn 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Det er en utrolig frustrerende situasjon å være i og jeg skjønner godt du føler at noe må gjøres. Alt du kan skaffe av dokumentasjon vil styrke saken din. Telefonopptaket er jo i så måte bra. I forhold til hva du skriver synes her vernet for barnet bør stå over samværsretten til moren. Dette går direkte ut over barnets funksjonsnivå og også ditt eget, noe som er svært uheldig. Håper dere får hjelp og støtte for dette, slik at de ikke trenger å være verre enn høyst nødvendig. http://www.sakkyndig.com/ inneholder en god del informasjon ang. denne problemstillingen du er i nå. Du kan melde fra til barnevernet og vedlegge opptaket. Da starter du i alle fall en prosess. Endret 7. oktober 2013 av vidor 1 Lenke til kommentar
h2233 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hvor gammel er dattern din? Lenke til kommentar
Hjemlengsel Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Sendt en melding via meldingssystemet. Legger den ikke synlig, for mødre kan også lese. Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det er slike saker som er grunnen til mange av "kidnappingene" man hører om i media. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå