Oslo-4 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har en leverandør av pop3-mail som gjør at jeg ikke får sendt mail når jeg ikke er logget på hjemmenettverket. Jeg får hentet, men ikke sendt. Og jeg synes det er så tungvint å bruke webmail på telefonen. Finnes det en SMTP-server som kan brukes sånn uten videre til å sende mail? Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Det enkleste er vel å bruke internettleverandørens SMTP? Lenke til kommentar
Oslo-4 Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Det enkleste er vel å bruke internettleverandørens SMTP? Som jeg skriver, får jeg ikke sendt med denne når jeg ikke er innlogget på mitt eget nettverk hjemme. Er jeg bå byen eller andre steder, går det fint å motta, men ikke sende.... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Dette gjelder vel (nesten) alle mailleverandører. Hvilken mail bruker du? Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 De aller fleste nettleverandører sperrer bruk av andre SMTP servere enn sin egen. Dette for å forhindre at infiserte maskiner skal spy ut reklame-epost. En av ulempene med dette, er som du har opplevd, at det skaper problemer med å sende epost når du er på andre nett. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Dersom du skal sende epost over mobilnettet meiner eg at ein kan bruke følgjande smtp-ar (avhengig av mobilabonnement): Telenor: smtp.online.no Netcom: smtp.netcom.no One Call/Network Norway: smtp.nwn.no Endret 8. oktober 2013 av torbjornen Lenke til kommentar
Oslo-4 Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Dersom du skal sende epost over mobilnettet meiner eg at ein kan bruke følgjande smtp-ar (avhengig av mobilabonnement): Telenor: smtp.online.no Netcom: smtp.netcom.no One Call/Network Norway: smtp.nwn.no Takk for svar... men jeg bruker Tele2 jeg da... :-( Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Google "tele2 smtp" så finner du riktig server på få sekunder. Lenke til kommentar
Oslo-4 Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Google "tele2 smtp" så finner du riktig server på få sekunder. Jo takk, og det funker det - OM man har en Tele2 mail.... Jeg har ikke det, jeg har en fra Viken fiber. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Jo takk, og det funker det - OM man har en Tele2 mail.... Jeg har ikke det, jeg har en fra Viken fiber. Har du prøvd dette: Hvis du ønsker å sende e-post fra din Altibox-konto når du er tilkoblet internett fra en annen leverandør (f. eks mobiltelefon, bærbar pc eller andre mobile enheter), må du benytte såkalt smtp-autentisering. Sett opp følgende under innstillinger i ditt e-postprogram: Eksempel med SSL kryptering: epostserver innkommende post: pop.altibox.no (tcp port 110) brukernavn innkommende post: [email protected] passord innkommende post: ********* epostserver utgående post: smtp.altibox.no (tcp port 465) brukernavn utgående post: [email protected] passord utgående post: ********* sikker godkjenning av passord (SSL): ja Eksempel med TLS kryptering: epostserver innkommende post: pop.altibox.no (tcp port 110) brukernavn innkommende post: [email protected] passord innkommende post: ********* epostserver utgående post: smtp.altibox.no (tcp port 587) brukernavn utgående post: [email protected] passord utgående post: ********* sikker godkjenning av passord (TLS): ja 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Jo takk, og det funker det - OM man har en Tele2 mail.... Jeg har ikke det, jeg har en fra Viken fiber. Altså, 2 innlegg opp sier du at du har Tele2. Da bruker du Tele2's SMTP server SELV OM DU HAR epost fra Viken. Og motsatt. Lenke til kommentar
Oslo-4 Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Kanskje litt surrete formulert fra min side... beklager...... Uansett, tusen takk for hjelp. Det med oppsett med Altibox-konto funka. Søkte hjelp hos Tele2, det var hos Altibox hjelpen var å finne :-) Nå funker alt så vakkert :-) Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Eventuelt kunne du truleg ha brukt smtp.tele2.no eller smtp.c2i.net. Men med løysinga frå #10 har du i tillegg ei sikker tilkopling. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Eventuelt kunne du truleg ha brukt smtp.tele2.no eller smtp.c2i.net. Men det ville kun fungert på mobilnett, ikke på WiFi tilkoblet andre ISPer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå