Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kroppen tilpasser seg behov. Blodårene blir store og synlige fordi det er nødvendig for å gi musklene den energien som trengs, noe som skjer fordi de blir brukt ofte og derfor trenger mye blod. Lav fettprosent gjør dem også mer tydelig. Får du for lav fettprosent er ikke det så bra heller, så tenk deg om ang. om det er verdt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvilken type trening??? Det må jo være noe hardt og eksplosivt der og da. Leggene til ronaldo ser jo ikke slik ut hele tiden. Det må jo være en type trening eller??

Jeg var som deg da jeg var yngre; ville ha tydelige blodårer. Er en periode som går over tipper jeg.

Uansett så må du oppnå det som folk over allerede har sagt; lav fettprosent og hard trening.

Lav fettprosent oppnår du ved å være i kaloriunderskudd daglig til du kommer dit du vil være.

Når kroppen utsettes for både kardio og styrketrening, økes behovet for oksygen, og hjertet pumper fortere og hardere for å kunne frakte nok oksygen gjennom kroppen. Derfor utvides blodårene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever at jeg får større årer når jeg er varm så det kommer nok ikke av at man trener. Mulig at blodårer kan syntes litt bedre på de som trener i og med at de ofte er varme osv :p

Det gjør de, men blodårene hadde kanskje ikke vært slik om du ikke hadde brukt musklene mye, men variasjoner vil jo naturlig nok forekomme også her.

Lenke til kommentar

Jeg opplever at jeg får større årer når jeg er varm så det kommer nok ikke av at man trener. Mulig at blodårer kan syntes litt bedre på de som trener i og med at de ofte er varme osv :p

Når du er varm kvitter kroppen seg med varmen ved å sende mer blod til overflaten, og du vil derfor få synligere blodårer. Det motsatte skjer når du er kald, da vil kroppen holde best mulig på varmen, og derfor vil blodårene nærmest "forsvinne".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...