Gå til innhold

PCen min vil ikke!


sparks

Anbefalte innlegg

Har nettop fått ny pc. Først så kom den nesten til windows installasjon.. Men da gikk den av og lagde lyder med 2 toner. Så bytta jeg harddisk og litt ide kabler.. gikk ikke bedre.. Bytta enda en harddisk med installert xp på.. Da funka ikke skjermkortet og den gikk heller ikke vidre enn til der den teller opp rammen..

 

 

begynner snart å grine.. hva ****** kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som sagt over gå gjennom hk instruksjonboken... og sjekk at alle pinnene på hovedkortet er plassert i forhold til ka hardware du har...

ett eksempel er for eksempel fps'en på prosessoren, sjekk at denne stemmer med pinnene på hk'et.

 

kanskje hk'et krever at hvis du bare har en ram brikke så skal den stå i en spesiel slot, altså kan man ikke ha den i for eksempel slot 2,3

 

viktigst av alt. siden du får pipelyd kan det hende det står noe i instruksjonsboken om feil. pleier vanligvis å være feilsøking ved hjelp av lyd eller lamper som lyser forskjellige farger og kombinasjonen av det

 

alle nye hk har vel noe slikt tenker jeg...

Lenke til kommentar
Jeg skjelver som en gud.. Data er ingenting for meg..

 

uansett.. hvordan restarte bios? Og skjermkortet mitt fungerer jo tydeligvis ikke.. så jeg ser ikke hva jeg gjør..

 

- Ta ut skjermkort

- Ta ut BIOS-batteriet og sett det inn igjen etter noen sekunders venting.

- Ta ut prosessorvifte og prosessor.

- Ta ut RAM

 

- Sett inn 1 - EN RAM-brikke i Slot 1 (eller konf. manual på kortet).

- Sett inn prosessoren.

- Sett viften RIKTIG vei på prosessoren

- Kontroller at viften er koblet til CPU-fan (følg manualen)

- Sett inn skjermkortet

- Skru på PCn.

 

Funker det ikke, forsøk å bytt RAM-brikke dersom du har flere.

Sjekk at prosessor-vifta går.

 

Kommer du inn i BIOS så velg "LOAD BIOS DEFAULTS".

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som om hk har problemer med dma, når du sier at "Først så kom den nesten til windows installasjon.." kan du utdype dette. Booter du fra cd eller begynner du installasjonen fra dos? Men i begge tilfeller bruker du pio først og går over til dma etter og ha kopiert over en del filer.

Lenke til kommentar
For meg høres det ut som om hk har problemer med dma, når du sier at "Først så kom den nesten til windows installasjon.." kan du utdype dette. Booter du fra cd eller begynner du installasjonen fra dos? Men i begge tilfeller bruker du pio først og går over til dma etter og ha kopiert over en del filer.

 

Men nå ser han jo ikke noen ting på selve skjermen - tyder vel på noe annet enn PIO/DMA og harddiskproblemer...

Lenke til kommentar

Jeg har nesten samme problemet. jeg kommer inn i windows setup, også når den kommer til loading windows så skrur pcen seg av. og det kommer sirene lyder. cpuen er ikke for varm, den ligger på 50 grader. cpu vifta er riktig montert, rambrikkene er riktig montert, og skjermkortet er riktig montert. jeg har oppgradert bios til nyeste version. mitt oppsett er :

 

Abit nf7 v2.0

2x512mb crucial 3200brikker

radeon 9800pro

160gb seagate hd

xp 2500+

 

Er det noen som vet hva som kan være galt, kan det være hk???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...