Gå til innhold

Hvorfor brukes det ikke bedøvelse til piercing?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke si dette 100 % sikkert, men jeg kan nesten tenke meg at frisører, tatovører og piercingartister (er det, det de kalles?) ikke har lov til å sette lokalbedøvelse ved hjelp av sprøyter.

Jeg vet at sykepleiere bare trenger et kurs for å bruke sprøyter men det er sikkert noe i det du sier :)

Lenke til kommentar

Hva er pointet med nippel piercing om en er redd for litt smerte?

Høres ikke uten videre behagelig ut å få en sprøytespiss i nippelen heller. :p

Jeg vet at sykepleiere bare trenger et kurs for å bruke sprøyter men det er sikkert noe i det du sier :)

Sykepleiere kan sette sprøyter som følge av utdannelsen sin. Det er ikke "bare" et kurs. Hadde det bare vært et kurs kunne jo hjelpepleiere også satt sprøyter - noe de ikke kan. Endret av Star Fox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er vitsen? Det er såpass fort over at det ikke er noe poeng. Det er snakk om noen få sekunders smerte.

Har ingen piercinger selv, men har fått fire stifter i hodebunnen etter en ulykke. Legen sa jeg kunne få bedøvelse hvis jeg ville, men at han ikke helt så vitsen da det ville være over så fort. Valgte å gjøre det uten bedøvelse, og selv om det var vondt, så var det over på under 2 minutter. En eventuell bedøvelse ville sittet i mye lenger.

Lenke til kommentar

Høres ikke uten videre behagelig ut å få en sprøytespiss i nippelen heller. :p

Sykepleiere kan sette sprøyter som følge av utdannelsen sin. Det er ikke "bare" et kurs. Hadde det bare vært et kurs kunne jo hjelpepleiere også satt sprøyter - noe de ikke kan.

Moren min er hjelpepleier på et gamlehjem, og setter sprøyter i hytt og pine. Er riktignok noen år siden hun utdannet seg.

Lenke til kommentar

Moren min er hjelpepleier på et gamlehjem, og setter sprøyter i hytt og pine. Er riktignok noen år siden hun utdannet seg.

Da er det kanskje snakk om subkutan injeksjon? Et eksempel på det er jo insulinsprøyter, og de på eldrehjem trenger vel antakeligvis hjelp til å sette disse?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...