cHilfiger Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hei! Kjøpte nylig en bil hvor stereo var ferdig koblet opp da jeg kjøpte. Problemet er at hver gang jeg skrur tenninga av virker det som om at spilleren "resetter" seg, at den ikke har noe slags korttidsminne. Fordi hvis jeg lagrer en ny radiokanal så husker den det ikke etterpå, og hver gang så må jeg gå inn i menu og skru "subwoofer" på, går ut ifra at da signalkablen er koblet til egen sub utgang(som er greit for min del). Jeg har ikke tatt frem spilleren for å se bak hvordan ting er koblet etc. (har ikke de dingsebomsene til å få frem spillener her nå). Hva er det som evt. trengs å gjøres for at den skal huske at jeg har lagret kanaler og slipper å skru sub-instillingene på hver gang jeg starter bilen ? Spilleren er av typen Boss bv9980rds. Har prøvd å google litt, men ble ikke klokere. Takk på forhånd ! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Koblingsfeil bak spilleren. Alt går via tenning. Du mangler permanent +12volt som vil "holde" på instillingene dine. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Koblingsfeil bak spilleren. Alt går via tenning. Du mangler permanent +12volt som vil "holde" på instillingene dine. Ok, jeg har koblet opp 5-6 bilanlegg før og da har jeg bare kjørt strømmen rett fra batteriet og da til forsterkeren, og ikke rørt noe med strømtilførselen til selve spilleren, så da er det koblet noe feil i de kablene(?), litt utenfor min kompentanse det da føler jeg, får høre med noen som har litt mere peiling Takk Endret 7. oktober 2013 av cHilfiger Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Jeg hadde samme problem da jeg installerte spilleren min. Selv om jeg hadde koblet alle fargene på samme farge, måtte jeg bytte om rød og gul bak spilleren for at den skulle huske innstillinger Endret 7. oktober 2013 av TMB Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg hadde samme problem da jeg installerte spilleren min. Selv om jeg hadde koblet alle fargene på samme farge, måtte jeg bytte om rød og gul bak spilleren for at den skulle huske innstillinger evt. Knipe gul på rød Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Det var det jeg gjorde.... Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Standard koblingsfeil. Letteste å finne en med konstant strøm på er å bruke ett multimeter som jeg gjorde da jeg kobla opp på en bil. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Hmm kanskje jeg skal hive meg ut i det og prøve selv da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 En stund side jeg byttet anlegg nå, men sist jeg gjorde dette byttet jeg fra originalmontert i en tysk bil til et japansk anlegg. På det japanske var +12V ign og +12V perm byttet om. Da løste jeg dette ved å kjøpe en kabel med ISO i begge ender, hvor man kunne bytte om dette. Da slapp jeg å bytte om i kontaktene i bilen. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Ja, det er bare å bytte om på rød og gul ledning 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå