pierce007 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Av og til dukker det opp en og annen ukjent router og mobiltlf under nettverksoversikten min. Hva skyldes dette? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Kan du prøve å forklare litt bedre?? Mener du i lista over trådløse nettverk i Windows liksom? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Kan du prøve å forklare litt bedre?? Mener du i lista over trådløse nettverk i Windows liksom? Feks utforsker --> nettverk --> nettverksinfrastruktur Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hos meg insisterer Windows på at min Netgear-ruter er en Buffalo. Sjekk IP-adressen til den «ukjente» (høyreklikk > egenskaper), og se om den ikke er kjent likevel. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Hos meg insisterer Windows på at min Netgear-ruter er en Buffalo. Sjekk IP-adressen til den «ukjente» (høyreklikk > egenskaper), og se om den ikke er kjent likevel. Ingen Ip tilgjengelig - min egen finnes der. Men som sagt dukker det opp en ukjent router som jeg ikke har. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hva med MAC-adressen til enheten? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Er noe du bommer på her, det er helt tydelig... Kan du ikke ta et screenshot av det og poste her da så kan vi ta en titt og se om vi blir noe klokere... Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Er noe du bommer på her, det er helt tydelig... Kan du ikke ta et screenshot av det og poste her da så kan vi ta en titt og se om vi blir noe klokere... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Kan ikke se noe gæli på bildet ditt.... Du har 2 trådløe routere i nettverket ditt(?) og "nakasi" er en PC/enhet som er koblet tl nettverket ditt, men ikke i samme workgroup, mest sannsynlig... Virker bare som du mangler oversikt over hva du har og hva som er tilkoblet nettverket ditt... Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Men den type router er ikke i mitt nettverk - har ingen router med det navnet. Bruker kun Dlink routere. Nakasi? Hva f*en er det??? Har en bærbar, en stasjonær og en Synology maskine, men ingen med navn Nakasi. Jeg har rimelig stålkontroll på hva som finner i hjemmet mitt.... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hvordan bor du a? Bor du i et kompleks av et eller annet slag? Flere som er på et felles nettverk? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hva slags nettverksenkrypsjon bruker du? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Hvordan bor du a? Bor du i et kompleks av et eller annet slag? Flere som er på et felles nettverk? bor i enebolig og kun meg og min samboer Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Hva slags nettverksenkrypsjon bruker du? WPA2 hvis du tenkte på det.... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Da bør du ta en sjekk til for å være sikker.... Men hva sier routeren din om hvor mange enheter som er koblet til den a? Hvordan er nettverket ditt koblet? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 WPA2 hvis du tenkte på det.... Ja stemmer, hva slags passord er det? Bør være noe random gibberish på 10 tegn Veldig lett å cracke med en ordliste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå