Gå til innhold

Har funnet den 'perfekte' jobben! Sliter med søknaden.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er en student på 20, og har siden studietiden startet, forsøkt å finne en jobb som passer vedsiden av studiene. Har vært rundt om på forskjellige butikker, men har ikke fått noen konkret respons enda. Men så, idag tidlig når jeg sjekka Finn kom jeg over det som kanskje er den perfekte jobben.

Det er en stilling innenfor kundeservice hos et finanskonsern, og siden jeg studerer økonomi er jo dette en veldig fin mulighet tenker jeg. Jeg vil derfor skrive en best mulig søknad. Jeg har alle kvalifikasjonene til stillingen, så jeg det jeg trenger hjelp til er presentere meg selv best mulig i søknaden.

Grunnen til at jeg søker hjelp her er at jeg virkelig har lyst på denne jobben, så vil gi med selv best mulig sjanse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først som sist så bør du "skyte ned" kvalifikasjonskravene deres punkt for punkt.

Deretter bør du ta for deg de punktene i utlysningsteksten som går ut på hvem de ser etter. Om de ser etter en person som er sprudlende og utadvent, er det en grei ting å lure det inn et eller annet sted i søknaden.

Har du erfaring fra kundeservice? I så fall burde du bake det inn i søknaden. I og med at økonomiutdannelsen muligens er relevant for stillingen, så kan du også bake dette inn. "Jeg ønsker å se blablabla fra innsiden, da jeg studerer økonomi. Kunnskapene mine fra økonomistudiet ser jeg for meg at kan komme til nytte i en evt. stilling hos dere. Jeg ser også på dette som en fin mulighet til å knytte kontakter innenfor finansverdenen".

Et veldig halvpompøst eksempel, men det gir kanskje en pekepinn. Jo mindre "håndfast" det du skriver om deg selv er, dess lengre bak i søknaden bør du ha det. At du er ærlig, pliktoppfyllende og er sjeldent syk bør derfor komme nærmere slutten av søknaden.

Om du er i godt humør kan du på slutten koste på deg et par tre setninger om hva du driver med på fritiden. Står det at du trener e.l. teller det som positivt.

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Vært kort og konkret i søknaden, og sørg for å ha en kortfattet CV med bilde. Helst ikke skryt på deg egenskaper som ikke kan underbygges av attester eller referanser. Og ikke minst: Ha profesjonelt nivå på utformingen av CV og søknad.

Det finnes mange tips og råd på nettet for akkurat dette. Her er en link:

http://www.dn.no/talent/article2459589.ece

Lykke til med jobbsøkingen! :)

Endret av miodland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...