Nor Borger Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hei . Jeg sliter med å finne hvordan mann kan finne logg historikken til min sønnspc gjennom dlink ruteren min . Han sletter loggen med en gang han er ferdig med pcen og det plager meg noe . hadde vært fint å finne ut hva han driver med og hvilken nettsider han er på . Det samme for hans iphone . Det må vel være mylig å finne ut av det gjennom ruteren der hvor all trafikk går ?! . Jeg har tenkt også å lage et hjemmenetverk men vet ikke hvordan man går frem . vi har en trådløs ruter dlink 855 med sikkerhet. Kan noen please å være behjelplig . Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Surfeloggen ligger lokalt på PC'en, ikke på routeren... Men du skal kunne finne IP adressene til side som har blitt aksessert.. Noe nærmere kommer du ikke med routerloggen... Hva mener du med å lage et hjemmenettverk? Du har allerede et hjemmenettverk..... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Eventuelt kan du jo sette filter på nettet med prefikser. for eks nettsider som inneholder XXX osv Og se om han oppfører seg unormalt Lenke til kommentar
Nor Borger Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 ( IP adressene til side som har blitt aksessert.) Hmmm ... hver i huset vårt har en fast IP adresse til enheten sin som begynner med for eks 180.146.0.100 men det går ikke ann å trykke på den slik at jeg kan få se hva han har vært inne på . vet noen som kan mye om dlink innlogging hvor jeg akkurat må gå . den har 4 alternativer Setup advenced tools status og hver av de inneholder mange andre alternativer ... men finner bare ikke noe jeg Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 IP adressene til de aktuelle sidene som noen har vært på - skal ligge i loggen, hvis den er aktivert, under Status -> Internet Sessions Du mener vel 192.168.x.x ? Hvis du får noen annen IP adresse, så er det ikke routeren din som deler dem ut.. 180 - høres ut som mobilnett, sikker på du er tilkoblet routeren??? Lenke til kommentar
Nor Borger Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 ja jeg mente 192.168.XXX... jeg er inne på den og der er det en lang liste med alle de lokale IP adressene tildelt pcèn og iphone hjemme . så kommer 2 alternativer ved siden av . NAT og INTERNET . når jeg kopierer disse to for eksempel under INTERNET står det 173.194.40.238:443 . når jeg søker denne ipen i explorer eller chrome sier den ingen data funnet , noe mere forslag ? takk Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Når jeg skriver inn IP adressen i nettleseren min, så kommer jeg til Google, ettersom det er en av adressene deres.... Men dropp portnr... Skriv bare inn IP adressen Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Du kan jo velge å la et sporingsprogram kjøre på maskinen Wireshark eller fiddler for eks Lenke til kommentar
Nor Borger Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Jeg har søkt på google blant 100 vis av ip adresser som står ført under INTERNET samt fjernet portnr . Det kommer bare nettsider med samme koder eller så får man alternativ om gps søk eks 85.119.136.161 uten portnr ( :5090 ) ingenting å finne . uff av meg Ps: jeg har macbook Xclaymanx jeg kan ikke kjøre disse programene hvis jeg skal sjekke fra min pc evt sjekke inloggingen på ipad , iphone . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå