Gå til innhold

Hva er best av DivX og XVID???


kjall

Anbefalte innlegg

Av egne erfaringer jeg har gjort har jeg oppnådd best kvaliet på xvid. Men det er kanskje noen som har andre erfaringer? Dessuten lurer jeg også på hvilke innstillinger jeg kan gjøre i Adobe Premiere Pro for å få best mulig kvalitet på det jeg komprimerer.

Kan ingen ting om komrimering....1-pass, 2-pass? Det jeg håpet på var om noen kunne gi meg en konkret oppskrift på hva som må endres av innstillinger i Premiere....for å få best mulig resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe med spaming å gjøre...snarere inteligens. Større sjanse for å få svar hvis jeg poster det i flere kategorier, så lende det passer under flere kategorier. Hvis det ikke hadde gjort det hadde jeg vært enig i at det kan kalles spaming.

Men det hjelper lite det så lenge det finnes slike som deg her som er mer opptatt av å kritisere enn å svare.

Lenke til kommentar
Har ikke noe med spaming å gjøre...snarere inteligens. Større sjanse for å få svar hvis jeg poster det i flere kategorier, så lende det passer under flere kategorier. Hvis det ikke hadde gjort det hadde jeg vært enig i at det kan kalles spaming.

Men det hjelper lite det så lenge det finnes slike som deg her som er mer opptatt av å kritisere enn å svare.

 

Det er også større sjanser for at noen gir deg kontonummeret sitt hvis du sender mail til en million mennesker der du utgir deg for å være nigeriansk millionær - og det kaller vi SPAM! Tulling.

 

Edit: Skriveleif.

Lenke til kommentar
Også må vi huske på følgende:
XviD is an ISO MPEG-4 compliant video codec. It's no product, it's an open source project which is developed and maintained by lots of people from all over the world.

DivX er lukket, kommersialisert og ufritt.

 

hehe DivX er fremdeles gratis

 

Ja, free as in free beer, ikke free as in freedom! *Veiver GNU-fanen*

Jeg vil ha free beer OG freedom! :yes:

Lenke til kommentar
jeg er også tilhenger av gratis øl, så lenge jeg ikke må lage ølet selv.

 

Det er ikke snakk om det - det er snakk om gratis øl, med åpen oppskrift, slik at de som vil kan lage sin egen øl (eller modifisere på den, hvis de vil, så lenge de også lar den nye oppskriften bli åpent tilgjengelig).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
' date='13/11/2003 : 17:18'] Divx er vel bedre på både lyd og bilde ?

XviD er bedre enn DivX 5, det er min mening og mange andre som har gjort sammenlikninger sin mening..

 

DivX har ingen lydkodek.. Så det fins ingen DivX lyd... Der viste du din mangel av kunnskap :) Selv om DivX er mest utbredt betyr ikke det at det er best.. Bare se på Windows vs. Linux og OSX.. ;) (Nei, ikke svar på den er dere snill :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...