Gå til innhold

Tandberg Sølvsuper 4

Anbefalte innlegg

Hei!

Har funne tak i ein gammal Sølvsuper 4 som mine oldeforeldre kjøpte en gang i tida. Eg har ingen kunnskaper om radioer, eneste eg veit er at strømkabelen er klipt. Om det er pga. den er ødelagt eller bare ledningen var ødelagt i enden vet eg jo ikkje. Må få montert ny kabel, men er det noen ting man kan sjekke eller "gå over" for å se om det virker?

Hadde vært artig å fått liv i den! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har skjøta kabelen no og den var helt død, verken lyd, lys, summing eller brent lukt! Dødt som i grava hele radioen. Er det mest sansynlig gåene rør vi snakker da? Noen som vet ka rør som står i, kor ein eventuelt får tak i noe sånt?

Lenke til kommentar

Har akkurat sendt en mail til radioforeningen. Er veldig interessert i å sette den i stand! En blanding mellom eit veldig vakkert møblement og utrulig interessert i korleis noe sånt lyder! I tillegg til at dette er arvegods!

Eg har som sagt ingen peiling på radioutstyr, men skjønner eg det såpass at denne ikkje kan greie å ta inn vanlige radiokanaler som P3, P4 osv?

Lenke til kommentar

Tandberg er kule greier. Jeg har en Tandberg TR 2075 MkII receiver som både spiller råbra (og tar inn radio perfekt) og ser fantastisk ut. Den er dog fra slutten av 70-tallet, så det er jo et hav av forskjell teknisk sett.

Sølvsuper 4 har som sagt kun støtte for AM, så den tar ikke inn dagens FM-kanaler, dessverre. Sånn sett blir den ikke så mye mer enn et møbel å regne. Når det gjelder å sette i stand så vet jeg at det er en del reperatører rundt om i landet som sikkert kan restaurere den. Jeg anbefaler deg å spørre her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...