Spartakus Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Hei, mine foreldre har bygd seg nytt hus og har installert et KNX system (Hager) for å styre lys og varme i huset. Det fungerer fint å styre enheten fra en android telefon feks, men vi sliter med å få det til å fungere utenfor intern-nettet. KNX-enheten lyser rødt på indikatoren som tilsier om den har internett-kobling eller ei. Den skal helst lyse grønt. Routeren er en Telenor Zyxel P2812. Det rare er at jeg kan se at KNX-enheten (modell TJA450) får en IP, men hvorfor klarer den ikke å komme seg på nett? KNX anlegget ble satt opp først, før internett fra Telenor kom på plass infrastrukturmessig (Internett via fiber). Resultatet synes jeg ble litt rotete kabling, men TV og internett for andre enheter i nettverket fungerer fint. De som har installert systemet er ikke så lett og få tak i og det virker ikke helt som de er så erfarne på dette området. LED indikatorer:Nettverk - Grønt Internett - Rødt Programvare - Grønt Jeg har åpna porter i routeren for de TCP/UDP portene som står i KNX-dokumentasjonen, men det hjalp ikke noe. Server-programvaren på KNX-enheten er oppdatert til siste versjon. Noen som har noen tips? Endret 7. oktober 2013 av Spartakus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå