indahla Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Jeg har tidligere startet en tråd ang raskere metoden for å kopiere data fra en NAS til en annen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1541252 Det ser ikke ut til at verken Buffalo'en eller Netgear'en støtter SMB mot en annen NAS direkte (jeg får det iallefall ikke til). Jeg har derfor startet å kopiere data direkte mellom de to enhetene via en Windows 7-PC. I starten ligger overføringen på ca 15-20MB/s men etter noen minutter dropper den til 6-7MB/s. Jeg skal overføre over 2TB med data så dette kommer til å ta laaang tid. Noen tips for hvordan jeg kan speede det opp? NAS'ene: Netgear Readynas NV+ V2 Buffalo LinkStation Pro Quad Disker: Seageate ST3000DM001 (3TB) Western Digital Green (1,5TB og 2TB) Endret 7. oktober 2013 av indahla Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 PS: Hvis jeg kopierer data fra Netgear'en til en lokal disk på PC'en får jeg ca 25MB/s. Hvis jeg kopierer data fra en lokal disk til Buffalo'en får jeg ca 50MB/s. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Du kopierer over Gb lan? Er det en laptop du benytter? Har du trådløst nettverkskort i PC-en? Se i så fall at det ikke er det som benyttes i feks oppgavebehandleren. Edit: Gjorde en test her nå på min laptop. Kopierte fra en Windowsmaskin til en annen på mitt Gb-nett, tilnærmet slik du gjør. Fikk en hastighet på ca 38MB/s. Oppgavebehandleren viste et stabilt bruk av det kablede nettet på ca. 77%. Fila var litt over 4 GB. Endret 7. oktober 2013 av madammim Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Start med å laste ned total commander og map og diskene der og kopiér. URL : Ghisler.com Windows Exploder er ikke akkuratt noen reser på store filkopieringer. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Benytter stasjonær. Skal teste ut Ghisler.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå