-trygve Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Er det noen som har erfaring med XFire baklys? Ideen ser smart ut, men fungerer bra nokt til at det er verdt ekstrakostnaden i forhold til en vanlig lykt? Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Siden ingen hadde erfaringer å dele kjøpte jeg lykten for å gjøre opp mine egen erfaringer. Så langt har jeg bare syklet en tur med den, og da ikke i fullt mørke, så foreløpig for det bli med noen tidlige observasjoner så får jeg se etterhvert hva jeg egentlig synes om den. Hovedlyset består av fem relativt lyssterke LED, så uavhengig av spesialfunksjoner er det en baklykt som gir god synlighet. Laserlinjene er faktisk synlige på bakken selv i ikke veldig mørke omgivelser, men om de har noen funksjon i praksis kan jeg ikke si noe om ennå. Laserlinjene er relativt nær sykkelen, så hvis bilistene tolker dem som akseptabel passeringsavstand kommer de alt for nært. Hovedlyset og laserlinjene slås av og på separat, så om man skulle ønske å bruke bare et av de er det mulig. Hovedlyset kan velge mellom fast lys og to ulike blinkemodus, laserlinjene mellom fast og en blinkemodus. Også dette styres separat. Blinkemodus med alle LED aktivert samtidig har noe lavere frekvens (ca 2.5Hz) enn jeg kunne ønsket meg. Det er ikke mulig å slå av lykten ved å holde avknappen lenge inne - man må trykke seg gjennom alle modi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå