Gå til innhold

Erfaring med XFire baklys?

-trygve

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Siden ingen hadde erfaringer å dele kjøpte jeg lykten for å gjøre opp mine egen erfaringer. Så langt har jeg bare syklet en tur med den, og da ikke i fullt mørke, så foreløpig for det bli med noen tidlige observasjoner så får jeg se etterhvert hva jeg egentlig synes om den.

• Hovedlyset består av fem relativt lyssterke LED, så uavhengig av spesialfunksjoner er det en baklykt som gir god synlighet.
  • Laserlinjene er faktisk synlige på bakken selv i ikke veldig mørke omgivelser, men om de har noen funksjon i praksis kan jeg ikke si noe om ennå.
  • Laserlinjene er relativt nær sykkelen, så hvis bilistene tolker dem som akseptabel passeringsavstand kommer de alt for nært.
  • Hovedlyset og laserlinjene slås av og på separat, så om man skulle ønske å bruke bare et av de er det mulig.
  • Hovedlyset kan velge mellom fast lys og to ulike blinkemodus, laserlinjene mellom fast og en blinkemodus. Også dette styres separat.
  • Blinkemodus med alle LED aktivert samtidig har noe lavere frekvens (ca 2.5Hz) enn jeg kunne ønsket meg.
  • Det er ikke mulig å slå av lykten ved å holde avknappen lenge inne - man må trykke seg gjennom alle modi.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...