Gå til innhold

Hva er best av DivX og XVID???

kjall

Anbefalte innlegg

Av egne erfaringer jeg har gjort har jeg oppnådd best kvaliet på xvid. Men det er kanskje noen som har andre erfaringer? Dessuten lurer jeg også på hvilke innstillinger jeg kan gjøre i Adobe Premiere Pro for å få best mulig kvalitet på det jeg komprimerer.

Kan ingen ting om komrimering....1-pass, 2-pass? Det jeg håpet på var om noen kunne gi meg en konkret oppskrift på hva som må endres av innstillinger i Premiere....for å få best mulig resultat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det skulle jeg også gjerne visst.. har merka at divxer som man får her å der. tar veldig lite plass i forhold til de man har lagd selv.. fant ut at dette hadde mye med at de brukte mp3 som lyd istedenfor wav. da tar det selvfølgelig mye mindre plass. og man kan bruke mye bedre bildekvalitet

Lenke til kommentar
Av egne erfaringer jeg har gjort har jeg oppnådd best kvaliet på xvid. Men det er kanskje noen som har andre erfaringer? Dessuten lurer jeg også på hvilke innstillinger jeg kan gjøre i Adobe Premiere Pro for å få best mulig kvalitet på det jeg komprimerer.

Kan ingen ting om komrimering....1-pass, 2-pass? Det jeg håpet på var om noen kunne gi meg en konkret oppskrift på hva som må endres av innstillinger i Premiere....for å få best mulig resultat.

Divx og Xvid er mer eller mindre ganske likt, kvaliteten kommer ann på hvor mange pass du bruker også, et bra program for mekking av divx og xvid (fra dvd altså) er Gordian Knot, du kan der velge 6 pass, da kjører den igjennom filmen 6 ganger og du får da optimal kvalitet,.. også viktig å se på oppløsning da for høy resulterer i firkantete pixler, som ikke ser bra ut.. bits/pixler pr frame bør ligge rundt 0.2 personlig tar jeg heller litt lavere oppløsning så jeg får høyere bits pr frame...

stikk innom www.doom9.net og www.divx.com og les, se etter guider osv, du lærer mye ut av det...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...