Gå til innhold

Guide: Slik klager du på dårlig dekning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Telenor (og kan ikke bytte pga. bedriftsabonnement), og veldig dårlig dekning hjemme da vi bor "på skyggesiden" av en ås. Mangler 3G, og vanlige samtaler blir ofte brutt. Til tross for dette sier dekningskartet deres at dekningen er utmerket.

 

Klagde til Telenor, og fikk til svar at de ikke ville gjøre noe med saken. :-(

Så det er lett for dem å si hvordan man klager, men det er liten trøst når de ikke gjør noe med det. Dårlig av Telenor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har Telenor (og kan ikke bytte pga. bedriftsabonnement), og veldig dårlig dekning hjemme da vi bor "på skyggesiden" av en ås. Mangler 3G, og vanlige samtaler blir ofte brutt. Til tross for dette sier dekningskartet deres at dekningen er utmerket.

 

Klagde til Telenor, og fikk til svar at de ikke ville gjøre noe med saken. :-(

Så det er lett for dem å si hvordan man klager, men det er liten trøst når de ikke gjør noe med det. Dårlig av Telenor.

 

Jeg hadde i 2007 tilsvarende opplevelse med en ås (midt i en ganske stor norsk by) som sperret for god Netcom dekning, til tross for at jeg bodde i 8.etasje i høyblokk. Dekningskartet sa at det var utmerket dekning i alle retninger rundt denne åsen. Noe som var totalt feil. Å bo i 8.etasje burde gi grei dekning, men åsen blokkerte, da antennemast lå i lavere terreng midt nede i sentrum av byen. Vi hadde fri sikt til mye av sentrum, men ikke akkurat til telemasten i sentrum. Blokka fikk etterhvert Network Norway mast montert PÅ SEG. Men det hjalp jo null på Netcom-dekningen. Da måtte jeg sikkert ha byttet leverandør, noe jeg nå slipper å bekymre meg for lengre (forklaring i siste setning).

 

SÅ DEKNINGSKART ER IKKE HELT TIL Å STOLE PÅ!

 

Jeg byttet da til Telenor (før Network Norway fikk etablert mast der) den gang. Jeg bor ikke der i dag (uten at dekningen hadde for mye å si på det forholdet).

Endret av G
Lenke til kommentar

Bodde tidligere ved der den nye amerikanske ambassaden blir bygget litt nedenfor Garderleieren ved Huseby. Alle som var på besøk slet med dårlig dekning. Huset lå midt i ett boligfelt. Ingen spesielle naturhindringer. 3G fungerte ikke i det hele tatt, og telefonsamtaler datt ut hele tiden. Gav beskjed til Netcom 3 år på rad om dårlig dekning. Fikk bare et standard svar om at de kontinuerlig bygger ut.

Lenke til kommentar

Det er blitt gjort men lite eller intet hjelper. De svarene man får tilbake er ikke så veldig bra i de første ledd i klage fasen. Enda verre blir det når de som skal være kyndige forsøker seg også......med fantdonald svar, intill de skjønner at det ikke er dekkende, DA kommer et super tilbud siden det alså er noe svak eller rettere sakt ingen dekning på stedet i sentrum av Oslo. Får et mobil nr jeg skal ringe og det går et par e-post til....og da! Joda de kan sette opp en base stasjon, eeh den må vi betale for sier du, og så eier vi den ikke heller når vi kjøper den,! Nei det skjønner jeg vel ikke helt.....mmh vi skal betale ca. 150.000,- og vi kan ikke flytte på den eller ta den med oss, neivel!! Hvordan er det med utbyggingen?? Hvis det bygges etter dekningskartene får vi samme kvaliteten på mobildekningen snart som vi har på vei og kollektiv infrastruktur i Norge! =0

Lenke til kommentar

De må slutte å snakke vås de som utgir seg for å ha kunnskap om dette. Netverket og basestasjonene er sprengt og må oppgraderes utvides fornyes! Ingenting virker av seg seg, det var det bare den forrige regjeringen som trodde. Jo fler som kommer inn i området der DU er ved en base stasjon, jo semre blir signalet og det teoretiske dekningskartet er en vits! Å være inovativ med vbedlikehold og utbygging av infrastrukturen er et nøkkel ord. Utbygging kalles det som hjelper når det er slik det er i dag, ikke bare tyne det ut på flere båndbredder og frekvenser. Disse problemene det snakkes om her i landet finnes ikke i Bangkok! I Bangkok er de 40 millioner mennesker nesten i konstant bevegelse rundt opp og ned de 1000 registrerte skyskraperne i byen. Jeg har ikke opplevd dårlig dekning i Bangkok.

Ottos i 100

Lenke til kommentar

Lurer litt på hvordan de skal kunne kutte ut fasttelefon i 2017 når dekningen ikke er bedre enn den er nå?

 

Fasttelefon skal ikke kuttes ut. Derimot skal telefoni over kobbernettet STARTE avvikling i 2017. Dersom det ikke er god eller tilstrekkelig mobildekning, er mulighetene bl.a. bredbåndstelefoni - som vil fungere helt klin likt som fasttelefonen i dag, bare at det vil gå over nett og ikke over de analoge talekanalene i kobberen.

Lenke til kommentar

Byttet bare til Telenor, netcom er håpløse. Hadde ønske om 3G dekning på hytten, men det skjedde ikke ilp 2013 (spurte de i 2012). Så da bare byttet jeg, kanskje like greit :)

 

Hva!? Bygget ikke Netcom ut nettet sitt akkurat der du ønsket det? Merkelig. Jeg ba om en ny sender på hytta og fikk det uken etter.

Lenke til kommentar

Hva!? Bygget ikke Netcom ut nettet sitt akkurat der du ønsket det? Merkelig. Jeg ba om en ny sender på hytta og fikk det uken etter.

 

I Bergen sentrum forventer jeg full fart når jeg hadde NetCom XL abo. :) Slutt å tro jeg forventer alt mulig.. Forventer fungerende dekning (som er mye bedre nå med One Call / Telenor)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I Bergen sentrum forventer jeg full fart når jeg hadde NetCom XL abo. :) Slutt å tro jeg forventer alt mulig.. Forventer fungerende dekning (som er mye bedre nå med One Call / Telenor)

Var ikke klar over at du hadde hytte i Bergen sentrum. Hvis du forventer full fart fra en leverandør er det greit å gå bort fra Telenor (eller var det One Call du hadde?).For å sammenligne de to største: Telenor setter ned hastigheten på 4G (til 10Mb/s) til å bli dårligere enn det man opplever med 3G på de billigste abonnementene. I realiteten får man stort sett 2/3 ganger høyere hastighet med et kontantkort (alle får full hastighet på 4G) fra Netcom enn det man får med abonnement fra Telenor.

 

One Call leier vel nett fra Telenor, samt at de bruker sitt eget (Network Norway?). Hvordan hastigheten er på One Call er jeg usikker på, men med tanke på at Telenor begrenser sitt eget nett for sine egne kunder vil jeg ikke tro at man får full hastighet når man som OC kunde låner Telenor sitt nett - for i de største byene skal både Netcom og Telenor ha 4G dekning. Spørsmålet blir om man bor på et bortgjemt hvor dekningen er laber.

 

Men så har man dette med hva som passer best for kunden. Bor man et sted hvor Telenor har best dekning velger man dem, bor man et sted hvor Netcom har best dekning velger man dem. Bor man i en storby som du gjør(?), ville jeg valgt de som tilbyr best pris på abo samt best hastighet.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Var ikke klar over at du hadde hytte i Bergen sentrum. Hvis du forventer full fart fra en leverandør er det greit å gå bort fra Telenor (eller var det One Call du hadde?).For å sammenligne de to største: Telenor setter ned hastigheten på 4G (til 10Mb/s) til å bli dårligere enn det man opplever med 3G på de billigste abonnementene. I realiteten får man stort sett 2/3 ganger høyere hastighet med et kontantkort (alle får full hastighet på 4G) fra Netcom enn det man får med abonnement fra Telenor.

Er du sikker på at telenor struper trafikken på 4G slik at man bare oppnår 10 mb/s i Bergen? Jeg har klart å få over 80 mb/s med 4G fra Telenor midt i Bergen sentrum.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at telenor struper trafikken på 4G slik at man bare oppnår 10 mb/s i Bergen? Jeg har klart å få over 80 mb/s med 4G fra Telenor midt i Bergen sentrum.

 

Her er en oversikt over deres abonnement. http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/

Jo mer du betaler, desto høyere fart får du. Enten så har du vært meget heldig med hastigheten, eller så betaler du rett og slett for det (uten at du vet det?). Vet at man kan betale Telenor ekstra for å få fri hastighet, det har jeg lest hos amobil.no når de testet 4G nettet til Telenor. Men da antar jeg at man må kontakte dem for å spesifikt få det.

 

Sinnssyk hastighet du fikk hvert fall. Gleder meg til å følge utviklingen av dagens mobilnett. Blir bare bedre og bedre. Per dags dato har jeg 6 ganger så raskt internett via mobilen enn det bredbåndet vi har hjemme. Hehe..

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...