Gå til innhold

Det lave, rosa huset i Gamlebyen ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke mye snø på første nyttårsdag i Fredrikstad ser jeg.

Du har en fin serie på gang fra den gamle festningsbyen, gleder meg til å se fortsettelsen.

Mvh Melvin

Hei, Melvin.

Tusen takk for veldig hyggelig og positiv tilbakemelding ! :)

Det kom noe snø i Fredrikstad-distriktet flere ganger i vinter, men det smeltet og ble til en iskappe, som forårsaket illeluktende isbrann da våren kom, - forråtnelse av planter på grunn av oksygenmangel, etter hva jeg har forstått.

Jeg har tatt bilder fra Gamlebyen i flere omganger, og har lyst til å presentere noen av dem i tiden framover ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Gleder meg også til å se flere av dine flotte bilder fra den sjarmerende gamle festningsbyen! Ekstra stas er det også med all den lokalkunnskapen du deler med oss! Litt morsomt dette her, tok noen bilder her i påsken fra akkurat samme sted som du står her. Artig å se hva andre gjør og hva andre tenker i samme situasjon. Ditt bilde er selvsagt mye bedre, og jeg ser jeg har en del å lære :)

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Det skulle vært moro å visst hvor mange ganger No. 23 i Gamlebyen har blitt foreviget. Her har det stått folk med kamera nesten hver eneste gang man har gått forbi, vår, sommer, høst som vinter. Et hus med særs tiltrekningskraft. Dette ser vi er tatt ved juletider, og du har fått med litt vær også, i form av den lille snøflekken foran huset. Stemningsfullt og morsomt bilde fra No. 23 Albert.

Mvh. Lisbeth.

Lenke til kommentar

Hei, Albert.

Først av alt må jeg ennå en gang påpeke at jeg aldri har vært i Gamlebyen, men pga din dokumentasjon begynner jeg nå å få en formening om hvordan det både ser ut, og hvordan livet arter seg... synes bildene formidler mange flotte detaljer som kommer til syne ved nærmere øyesyn :)

Flott !

- Jon Arne

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Det skulle vært moro å visst hvor mange ganger No. 23 i Gamlebyen har blitt foreviget. Her har det stått folk med kamera nesten hver eneste gang man har gått forbi, vår, sommer, høst som vinter. Et hus med særs tiltrekningskraft. Dette ser vi er tatt ved juletider, og du har fått med litt vær også, i form av den lille snøflekken foran huset. Stemningsfullt og morsomt bilde fra No. 23 Albert.

Mvh. Lisbeth.

Hei, Lisbeth.

Tusen takk for hyggelig og positiv tilbakemelding ! :)

Ja, dette huset, - som ligger litt utenfor "sentrum", har en sjarm som er uimotståelig, og i tillegg en historie som gjør det ekstra interessant ... .

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Liker stemningen i dette bildet! Har jo sett noenlunde samme motiv før, men stoppet vel ikke opp før nå! Interessant info du legger ved. Skal følge med videre, ja! :)

Hei, SveinMM.

Takk for hyggelig og positiv tilbakemelding.

Været var så fint første nyttårsdag i år, og en tur til Gamlebyen ble fristende ... ! :)

Tanken om å presentere bilder fra Gamlebyen sammen med litt tekst, kom for øvrig etter å ha fulgt din bildeserie fra tur til Høvringen, så derfor:

Tusen takk, SveinMM ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei, Albert.

Først av alt må jeg ennå en gang påpeke at jeg aldri har vært i Gamlebyen, men pga din dokumentasjon begynner jeg nå å få en formening om hvordan det både ser ut, og hvordan livet arter seg... synes bildene formidler mange flotte detaljer som kommer til syne ved nærmere øyesyn :)

Flott !

- Jon Arne

Hei, Jon Arne.

Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! :)

For å si det med en forslitt frase på dialekten "våres" :

"Velkommen te' Gamleby'n ! Her kan du tælle å' vele omkring, se', - åsså kan vi jangle på vollæne ! Prekæs !".

Hvis du ble skremt av dette, Jon Arne, så kan jeg berolige deg med at det er nok bare "Raymon" og "Tørpekjerringa" som "prekær sånn".

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Gleder meg også til å se flere av dine flotte bilder fra den sjarmerende gamle festningsbyen! Ekstra stas er det også med all den lokalkunnskapen du deler med oss! Litt morsomt dette her, tok noen bilder her i påsken fra akkurat samme sted som du står her. Artig å se hva andre gjør og hva andre tenker i samme situasjon. Ditt bilde er selvsagt mye bedre, og jeg ser jeg har en del å lære :)

Hei, Laila.

De fleste av oss har nok opplevd at vi ikke er helt fornøyd med alt vi har gjort, og reaksjonen er ofte: " ... men neste gang ... !" .

(Bob Dylan: "When I Paint My Masterpiece").

Jeg har fotografert enkelte motiver flere ganger, men har vansker med å plukke ut det "beste bildet" ! :)

Jeg tror derfor ikke at ditt bilde nødvendigvis er noe dårligere enn mitt... :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...