Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen som har fallt pladask for en personlighet....mer enn utseende?

Anbefalte innlegg

Du vet alt om hans karakteristikk før dere har prøvd hverdagens utfordringer? Litt naiv kanskje?

Enten kan du satse med det som påføgler av godt og vondt eller så kan du la det være. Eventuelt kan du se det litt an med tanke på hva han er ute etter før dere går til sengs, selv da har du ingen garanti. Folk kan fint late som at dette er et forhold for livet mens de i realiteten kun er ute etter en sengevarmer for noen måneder, er sammen oga økonomiske motiver, har press fra vennegjeng om å ha damer pga status, ønsker å booste egen selvtillit for en periode osv. Uansett hvor godt et forhold er i utganspunktet kan det ryke når motivene faller bort eller når en av partene kommer over grønnere gress

Det ligger naturlig for mennesker å hamstre og være jeger. Da blir det selvsagt valgt på øverste tilgjengelige hylle. Det folk har i dag er "placeholdere" til de finner noe bedre og dette gjelder både materielt og ikke-materielt.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er vanskelig. For det første så har jeg brent meg før... Husker siste gangen jeg innledet noe med en mann, da gikk det forholdsvis fort, men jeg hadde så mye i tankene da også at jeg visste ikke helt sikkert om det egentlig var det rette..... Men så drøftet meg og han det, og så fant jeg ut: at jeg skulle gi meg i kast med det, og vips så var jeg helt sykt forelska og jeg sliter ennå med å glemme han etter at han slo opp.

Men som du sier: alt kan skjære seg før eller siden, en vet liksom aldri... Selv når en er blitt samboer så vet en ikke. Og når ting skjærer seg slik så blir det en ny en hver gang, og en føler alt gjerne er rot, i hvert fall hvis en stadig går på smell eller brudd.....

Jeg verdsetter datens personlighet høyt!!!!. Uten tvil! Men er dette en mann jeg kan våge å satse på? Det er det som er spørsmålet... Men han får godta min tanker om hvordan jeg vil gå frem for at dette skal gå.. Om jeg føler at det er for tidlig å kysse og kline, så er det meg.... jeg forklarer grunnen, og jeg er jo intressert i han , hvis ikke hadde jeg kuttet det helt, men det vil jeg ikke..... Ikke lett.. Er det andre som har hatt samme følelser før... der de er usikker?

Lenke til kommentar

Jeg er som regel litt tiltrukket av utseende, men personligheten har alt å si. Aldri vært forelsket uten å kjenne personene først. Er først når jeg blir kjent at jeg faller pladask :) Utseende gjør meg heller mer nysgjerrig på personen. Personligheten gjør at jeg faller for personen :)

Endret av -Twix-
Lenke til kommentar

Jeg føler meg dum ja... for jeg har problemer å vite hva jeg vil.....

Det er gjerne en god del gode grunner til dette. Jeg har en bakgrunn som er litt kjip. Sist jeg var i et forhold var i august. Jeg var i et 2 måneders forhold da, og jeg ga meg i kast med alt fort... Alt... sexuellt og ellers. Det som skjedde som var veldig vondt, var at fyren tok intiativ til sex, og vi hadde sex en kveld og en morgen, og så dumpet han meg rett etter sexen på morningen face to face. Han sa: jeg føler meg ikke forelsket eller noen form for pirring, og at dette er feil. Det har jeg følt hele tiden.

Ordene var forferdelige for meg, for der hadde han tatt intiativet til sex og kyssing og alt hele veien.... Men... så forteller han at han ikke føler noe som helst og har aldri følt noe heller.... Litt etterpå fant jeg ut at han var sammen med eksen sin...Vet ikke helt om det var pause mellom de eller ikke, men jeg tok det hele vondt og følte meg ikke god nok. Akkurat samme felle har jeg gått i før noen ganger, så derfor ........... føler jeg meg dirty av å gi et kyss.... jeg vil ikke gå igjennom 10000 frosker..... Det hele føles bare så skittent nå.....

Forstår dere hvorfor jeg gjerne blir sånn da?

Jeg er interessert i den fyren jeg dater nå.... Jeg liker han veldig på mange måter, men.... jeg er skeptisk til å gi meg i kast med det, for jeg er redd det ikke varer. Jeg har prøvd å forklare han at det ikke er noe galt med han, men med ting jeg har opplevd anngående forhold jeg har gitt meg inn i.

Det er ikke noe galt i å ikke helt vite hva du vil, spesielt ikke med tanke på intimitet og sex.

Jeg forstår godt hvordan du føler det. Du har blitt brent tidligere, og ønsker ikke å gå gjennom det samme flere ganger, det ser ut som du har tatt lærdom av det.

Det at du er skeptisk til sex og ønsker å holde litt igjen på intimiteten er helt forståelig, og jeg synes det er helt riktig. Det sterke fokuset på sex, og sammenblandingen av forhold og sex som er nå er litt urovekkende. Det er ikke så bra å hoppe rett i noe så intimt som sex. Det er noe som bør reserveres for, og deles med en du har stor fortrolighet med, som du trives å være i nærheten av, og som behandler og får deg til å føle deg vel.

Det er nettop det et forhold er. En tilknytning mellom to personer, som bygger på fortrolighet, trygghet, tillit og godhet. Sex er krydder til forholdet, ikke det forholdet bør bygges på. Akurat som en god middagsrett så må råvarene i foroldet være tilstede og tilberedes først, deretter kan man tilsette så my krydder man vil, alt etter hvor sterk mat man liker. ^_^

Så hvis det er det at du ikke føler deg klar for sex som gjør deg usikker så er det ikke noe galt i det. Hvis du nylig har møtt ham er det faktisk helt forståelig, og etter min mening riktig. Det er en av funksjonene til et forhold at det skal skape trygghet, slik at et par får en trygg arena for å dele noe av det mest intime to personer rent kroppslig kan dele. Så der er det noe som dere må ta tiden litt til hjelp. Han må jobbe med å skape en trygghet og tillitsfølelse mellom dere, og du må jobbe med deg selv for å være åpen for å ta imot den trygghetsfølelsen, og også bidra til å skape den, på samme måte som han også må være åpen for å motta følelsen fra deg. Slik finner dere ut om den tryggheten er der eller ikke.

Er det derimot kun det at du synes utseendet hans ikke er perfekt, så synes jeg du bør sette deg ned og ta et oppgjør med deg selv, om du har lyst til å gå i samme bane som de mennene som har sviktet deg, og gjort deg skeptisk på denne måten som du er nå. Har du virkelig lyst til å la et litt mangelfult utseende gå foran en personlighet du liker? Hvis du kun følger etter utseendet hele tiden, så kunne det jo like godt vært du som ble sammen med ham fordi du var tiltrukket utseendet hans, hadde sex med ham, og etterpå fant ut at du ikke hadde noen følelser for ham, utenom å være tiltrukket kropp og utseendet. Da hadde situasjonene vært snudd, og han hadde sittet her med akkurat de følelsene du har nå.

Så ta altså litt tiden til hjelp, det er lov. Gi hverandre sjansen til å se om følelsene og tryggheten er der. Og er den der, så prøv. Man kan ikke vite sikkert hvordan det går, men er de gode forutsetningene der, så er det deffinitivt verdt et forsøk i alle fall. Og er følelsene og tryggheten ikke der, så er den ikke der, men vær åpne og ærlige om det.

Lykke til! :)

Du vet alt om hans karakteristikk før dere har prøvd hverdagens utfordringer? Litt naiv kanskje?

Enten kan du satse det som påføgler av godt og vondt eller så kan du la det være. Eventuelt kan du se det litt an med tanke på hva han er ute etter før dere går til sengs, selv da har du ingen garanti. Folk kan fint late som at dette er et forhold for livet mens de i realiteten kun er ute etter en sengevarmer for noen måneder, er sammen oga økonomiske motiver, har press fra vennegjeng om å ha damer pga status, ønsker å booste egen selvtillit for en periode osv. Uansett hvor godt et forhold er i utganspunktet kan det ryke når motivene faller bort eller når en av partene kommer over grønnere gress

Det ligger naturlig for mennesker å hamstre og være jeger. Da blir det selvsagt valgt på øverste tilgjengelige hylle. Det folk har i dag er "placeholdere" til de finner noe bedre og dette gjelder både materielt og ikke-materielt.

Det var da fryktelig så pragmatisk du skulle være i dag. Det er lov å være litt optimistisk, og å forsøke også vet du. ;)

Det virker nesten som om både tankegangen og oppførselen din i forhold til denne fyren minner en del om oppførselen til mannfolka du har brent deg på tidligere.

Dette er faktisk ganske vanlig. To partnere i et forhold "lærer" og speiler av hverandre. Man spiller hverandre mer like. Derfor smitter ofte dårlige vaner og holdninger over i et dårlig forhold, og effekten kan bli igjen, selv etter at forholdet har blitt brutt.

Lenke til kommentar

Når du er så sjokkert over at du har forelsket deg mer i personligheten hans enn utseendet, sier det seg selv at han er en du burde beholde. Men siden du allerede vurderer å dumpe han på grunn av høyden hans, gjør du det og lar han finne seg en som ikke er så fiksert av utseende.

• Liker 4
Lenke til kommentar

så det er vel derfor jeg ikke helt klarer å gi slipp på han heller, for jeg liker personligheten hans og han har sin sjarm, selv om tankene ligger veldig mye tilbake på disse idealutseender.... fin høyde, perfekt kropp og perfekt look på alle måter - altså disse menn som har dumpet meg tidligere.... Men de hadde ikke denne fine personligheten som denne mannen har!!! Ikke i det hele tatt!

Hva er det du lurer på da?! Hvis det er kjærlighet inne i bildet så burde vel om han er litt for lav være det minste problemet! Trodde man skulle være glad i noen for slik dem er, ikke for slik man ønsker at dem skal være.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Obs ... Jeg har kjent litt på det nå..... og faktisk....... jeg er skeptisk pga alt jeg har opplevd men nå har jeg fått sjans å kjent litt på følelsene rundt dette.... ihvertfall når jeg distanserer meg fra det jeg har opplevd....

Og da merker jeg at jeg kjenner meg litt forelsket i denne mannen.

Jeg synes han er sjarmerende og fin... er ikke noe galt i utseende. Det er helt flott! Men eneste er høyden i forhold til min.... Men utseende hans er pent!

Jeg er redd å bli lurt ... derfor holder jeg meg unna sex en stund..... Vet ikke hvor lenge jeg skal prøve å ligge det på hyllen, hva mener dere?

Lenke til kommentar

Visst jeg var han og leste denne tråden, så ville jeg ha hoppet ut av vinduet og funnet noen andre eller foretrukket singeltilværelsen. Du kan ikke kreve ett forhold bygget på respekt om du ikke respekterer den andre slik du ønsker å bli respektert selv. Det er enten aksepterer du han fullt ut, eller så må du sette en strek i sanden og annonsere forholdet som ett vennskap.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er fullt mulig.

Jeg falt for jenten (som jeg nå er sammen med) først og fremst fordi at vi er så ekstremt like, og passer ekstremt godt ilag. Vi har det alltid kjekt ilag, hun er som en kvinnelig verson av meg.

Jeg har datet mange jenter som utseendemessig er "finere" enn henne... Da er det kun sakk om utseendet og jeg har lært at utseendet er ikke alt.

Men hun jeg er med nå, vart jeg forelsket i først og fremst på grunn av personligheten. Og hun er pokker ikke så verst å se på heller - Jeg er ikke ilag med ei som alltid bare fikk dritt, som aldri kunne få Brad Pitt! :)

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Dette er fullt mulig.

Jeg falt for jenten (som jeg nå er sammen med) først og fremst fordi at vi er så ekstremt like, og passer ekstremt godt ilag. Vi har det alltid kjekt ilag, hun er som en kvinnelig verson av meg.

Jeg har datet mange jenter som er "finere" enn henne... Da er det kun sakk om utseendet.

Men hun jeg er med nå, vart jeg forelsket i først og fremst på grunn av personligheten. Og hun er pokker ikke så verst å se på heller :)

Syns du at hun ble finere etter at du ble kjent med henne?

Lenke til kommentar

Syns du skal vente med sex til du føler deg komfertabel med han og stoler på han, nok til at du er villig til å ''gi av deg'' fysisk sett.

Dette et så sleipt og patetisk av kvinner og at dere selv sverger til dette er for meg uforståelig. Jenter som bruker sex taktisk må jo skjønne at det bare fratøter en oppegående og taktisk tenkende mann og kan risikere at det faller tilbake på dere selv. Jeg mistet hvertfall all interesse for sånne jenter og kan til og med finne på å leke med dem til jeg får mitt kun for å statuere et eksempel. Kvinner får lære seg tilå by på seg selv med en viss risiko de også, akkurat som menn må.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes også noe som heter respekt for at folk er forskjellig. Alle er ikke like, og det må være lov å føle at man ikke er klar for tilby seg selv på den måten som du sier. Dette er noe både menn og kvinner som virkelig bryr seg om den andre vil respektere, og hvis noen ikke klarer å respektere det får de heller bare si det og finne seg noen andre som er like klar til å tilby seg som de er.

Kan ikke svare for ham, men har alltid vært slik for meg. Er vel slik det vanligvis er tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Dette et så sleipt og patetisk av kvinner og at dere selv sverger til dette er for meg uforståelig. Jenter som bruker sex taktisk må jo skjønne at det bare fratøter en oppegående og taktisk tenkende mann og kan risikere at det faller tilbake på dere selv. Jeg mistet hvertfall all interesse for sånne jenter og kan til og med finne på å leke med dem til jeg får mitt kun for å statuere et eksempel. Kvinner får lære seg tilå by på seg selv med en viss risiko de også, akkurat som menn må.

Da er du ikke noe tap!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skal helt ærlig si at slik jeg husker det, så var jeg ikke dødsinponert over utseendet hennes første gang jeg så henne, men etter noen minutter i samme rom som henne var jeg dødsinponert over væremåten og energien hennes. Utseendet kom i takt med at jeg falt temmelig fort for henne :)

Nå er det stygt å sitte å skrive slikt om damen sin som man elsker, men det er slik det er. Etter hvert finner man ut at det ikke kun er utseendet som teller.

By all means, dere må ikke tro at damen min ser ut som en burugle altså :p Men hun ser ikke ut som Megan Fox. Og det var jo gjerne jenter med utseendet til Megan Fox jeg jaget før.

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...