Defo Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hei! Har akkuratt begynt med PHP og antok at jeg kunne åpne PHP sidene mine i browseren som jeg ellers har gjort med html, men det funket dårlig... Ettersom det ikke er mulig å åpne php filer i browseren, så lurer jeg på; Hvordan jobber man opp mot PHP? Mao. hvordan får man effektivt testet PHP sider underveis i utviklingen uten å måtte jobbe aktivt opp mot en server som er satt opp med PHP? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Du må ha noe som parser PHP-filene. Du kan f.eks teste på XAMP lokalt, og så laste opp mot nettet om du vil det. Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 XAMPP er absolutt en enkel alt-i-ett løsning. Trenger man ikke databasetilgang kan man imidlertid klare seg med å bare laste ned og installere PHP og kjøre følgende i et kommandovindu: php -S localhost:80 Lenke til kommentar
barentshavet Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Du kan bruke XAMPP eller se på denne listen over alternativer. Det er ikke mulig å åpne PHP-filer slik som med HTML-filer uten videre. Endret 6. oktober 2013 av useriøst Lenke til kommentar
Defo Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Takk, fikk det til med XAMPP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå