Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten såret meg veldig i dag


Anbefalte innlegg

Vi skulle dra på fjelltur og overnatte i telt fra tirsdagen av.. Jeg har gledet meg i mange uker, og om vi ikke drar nå så kan vi ikke dra på tur før til påska igjen..Så jeg har selvsagt brukt helgen på å pakke og kjøpt inn ting som vi skal ha med og brukt en god del penger på det.

Og nå, kvelden før jeg skal dra ned til han så sier han at han ikke gidder pga at det kommer pittelitt regn. Jeg er selvfølgelig UTROLIG skuffa og såret fordi jeg hadde gledet meg så mye (ja, jeg gråter). Jeg sa det gikk bra, men han skjønte jo at det ikke gikk bra. Jeg sa da at han fikk finne på noe annet vi skulle gjøre, men det blir nok bare å sitte foran tv'n og se serier i mange dager i stedet.

Jeg synes egentlig det er veldig dårlig gjort, og han har ingen grunn til å avlyse det.. Er det noen som hadde hatt en grunn så er det meg fordi jeg har skikkelige mensensmerter + kneskade + at jeg har sydd i foten som gjør at det sikkert gjør vondt å gå. Men likevel så har jeg hatt kjempelyst til å gå, og tenkte at det kom til å bli kjempekoselig. Litt regn må man jo tåle, og de sa jeg til han, men da sa han at han kom ikke til å endre mening uansett.

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.



Anonymous poster hash: bbde4...d9e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Jeg er selvfølgelig UTROLIG skuffa og såret fordi jeg hadde gledet meg så mye (ja, jeg gråter). Jeg sa det gikk bra, men han skjønte jo at det ikke gikk bra.

 

Hvorfor sa du dette? Det gikk jo ikke bra.

 

2) Vis han det du har skrevet.

Fordi jeg alltid sier at det går bra selv om det ikke går bra.. Vet ikke hvorfor, men det er bare sånn.

 

-TS

 

Anonymous poster hash: bbde4...d9e

Lenke til kommentar

 

Hvorfor? Når jeg sa det gikk bra, så sa han med en gang noe med at han skjønte det ikke gikk bra.

 

Anonymous poster hash: bbde4...d9e

 

 

Vet du hva, gutter tar ofte ting bokstavlig og har ofte ikke hjernekapasitet til å gjette seg fram til dine "uklare" hint.

 

Si det rett ut at du gledet deg, og er veldig skuffet og såret, så han virkelig skjønner det.

 

Case closed.

Endret av MrLG
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvorfor? Når jeg sa det gikk bra, så sa han med en gang noe med at han skjønte det ikke gikk bra.

 

Anonymous poster hash: bbde4...d9e

 

 

Føler det her er noe jenter "føler" vi får med oss, og så gjør vi kanskje ikke det likevell, da er det din feil like mye som hans, hva med å si sannheten kanskje? Gjør det litt enklere for oss å forstå dere, sincerely - everyone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vet du hva, gutter tar ofte ting bokstavlig og har ofte ikke hjernekapasitet til å gjette seg fram til dine "uklare" hint.

 

Si det rett ut at du gledet deg, og er veldig skuffet og såret, så han virkelig skjønner det.

 

Case closed.

 

Dette. Så enkelt er det. Er du skuffet og såret, si det rett ut til ham. Han er en mann. Hint funker ikkje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Medfølelsen i denne tråden var ikke mye å skryte av. Jeg tør påstå følgende:

- TS sa det ikke gjorde noe fordi hun ikke ville såre fyren eller gi ham dårlig samvittighet.

- Hadde hun begynt å klage umiddelbart hadde sikkert noen sagt at det var feil også.

- Enhver idiot av en mann bør skjønne at kjæresten blir lei seg når man gjør noe sånt som TS beskriver, dette burde ikke være noe man trenger å få inn med teskje.

 

Litt mindre "dette er like mye din feil >:(" og litt mer sympati og gode råd går en lang vei.

 

Til TS: Sett dere ned og prat om det, fortell ham det du har fortalt oss, og finn ut av om det var andre grunner enn litt regn som gjorde at han avlyste (hvis han er så fjellvant som du sier, så ville jeg satset på at her ligger det mer bak). Planlegg eventuelt en ny tur. Det er viktig å få pratet ut om det, ikke la det ligge og gjære, det er ingen tjent med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her høres det ut som om det var en mismatch i forventningene? Du går og pakker og styrer og gleder deg i dagesvis, men hvis han så på det som en litt mer sånn "vi ser om vi gidder" greie så har det jo allerede i fra starten av vært uklar kommunikasjon.

 

Sånt her skjer fra tid til annen i alle forhold. Det har hendt at jeg har avlyst ett eller annet jeg og kona skulle på fordi det for meg var en bagatell og jeg ikke brydde meg så veldig, og så viste det seg at kona hadde lagt mye mer i det enn hva jeg hadde - når hun da blir skuffet og lei seg så føler jo jeg meg som en dritt. Alt fordi vi ikke på forhånd var på bølgelengde når det gjaldt betydningen av det vi skulle.

 

Bruk ordene du har lært når du var barn, og forklar typen din hvordan du føler. Hvis han da ikke skjønner tegningen eller ikke bryr seg så tyder det på at han kanskje ikke er helt med på notene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her høres det ut som om det var en mismatch i forventningene? Du går og pakker og styrer og gleder deg i dagesvis, men hvis han så på det som en litt mer sånn "vi ser om vi gidder" greie så har det jo allerede i fra starten av vært uklar kommunikasjon.

 

Sånt her skjer fra tid til annen i alle forhold. Det har hendt at jeg har avlyst ett eller annet jeg og kona skulle på fordi det for meg var en bagatell og jeg ikke brydde meg så veldig, og så viste det seg at kona hadde lagt mye mer i det enn hva jeg hadde - når hun da blir skuffet og lei seg så føler jo jeg meg som en dritt. Alt fordi vi ikke på forhånd var på bølgelengde når det gjaldt betydningen av det vi skulle.

 

Bruk ordene du har lært når du var barn, og forklar typen din hvordan du føler. Hvis han da ikke skjønner tegningen eller ikke bryr seg så tyder det på at han kanskje ikke er helt med på notene.

Takk for råd :)

-TS

 

Anonymous poster hash: bbde4...d9e

Lenke til kommentar

 

Fordi jeg alltid sier at det går bra selv om det ikke går bra.. Vet ikke hvorfor, men det er bare sånn.

 

-TS

 

Anonymous poster hash: bbde4...d9e

 

Dette kommer til å bite deg i ræva i lengden, pardon my french. Du er ikke ærlig om hva du føler. Du tenker nå at dette er ingenting, men han kommer jo til å tenke "Oja, hun tok det ikke ille opp. Da vet jeg det til neste gang". Snart nå, vær ærlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi skulle dra på fjelltur og overnatte i telt fra tirsdagen av.. Jeg har gledet meg i mange uker, og om vi ikke drar nå så kan vi ikke dra på tur før til påska igjen..Så jeg har selvsagt brukt helgen på å pakke og kjøpt inn ting som vi skal ha med og brukt en god del penger på det.

Og nå, kvelden før jeg skal dra ned til han så sier han at han ikke gidder pga at det kommer pittelitt regn. Jeg er selvfølgelig UTROLIG skuffa og såret fordi jeg hadde gledet meg så mye (ja, jeg gråter). Jeg sa det gikk bra, men han skjønte jo at det ikke gikk bra. Jeg sa da at han fikk finne på noe annet vi skulle gjøre, men det blir nok bare å sitte foran tv'n og se serier i mange dager i stedet.

Jeg synes egentlig det er veldig dårlig gjort, og han har ingen grunn til å avlyse det.. Er det noen som hadde hatt en grunn så er det meg fordi jeg har skikkelige mensensmerter + kneskade + at jeg har sydd i foten som gjør at det sikkert gjør vondt å gå. Men likevel så har jeg hatt kjempelyst til å gå, og tenkte at det kom til å bli kjempekoselig. Litt regn må man jo tåle, og de sa jeg til han, men da sa han at han kom ikke til å endre mening uansett.

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.

 

Anonymous poster hash: bbde4...d9e

 

 

Du får nesten bli ilag med meg heheh!

 

Jeg elsker fjellturer, og til mer det regner, til diggere er det å ligge i et telt :)

Lenke til kommentar

Mannfolk er som regel mer praktiske enn oss kvinnfolk. Jeg har også opplevd situasjoner hvor jeg har følt at jeg har blitt litt såret, men så har jeg tenkt på det og innsett at det var praktisk tankegang... Jeg ville prøvd å prate med ham, forklart at du har gledet deg veldig etc og at du er lei deg for at det ikke ble noe av. Dessuten: vi er nordmenn. Vi må da vel tåle litt regn?

Som noen andre sa over her så er kommunikasjon viktig. Det er kjempedumt å gå og være lei seg eller irritert uten å ta opp det som plager en, det blir ikke bedre uten at man prøver å prate sammen. Det å vise ham det du har skrevet her er også en god idé, for føles som du har fått ut en del frustrasjon her.

Håper det ordner seg/har ordnet seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...