dude80 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Kommet noen ultrabooks i det siste som har nyeste CPU-teknologi? Trenger en liten 13.3 som ikke veier mye, og som har nok kraft til tunge jobb-applikasjoner som kjøres fra vmware.images. Spiller ikke så mye, men kan hende jeg begynner med det? Kan legge det som trengs av penger på bordet for å få noe som dekker behovet mitt. Lenke til kommentar
Neufsaid Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hva med Asus sine nye Zenbooker? f. eks. denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=795323#accessories Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Eller hva med macbook air? 2 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Vet ikke hva folk legger i begrepet "ultrabok" jeg - men her er i hvert fall en liste over laptoper opp til 14 tommer som har siste prosessorgenerasjon fra Intel. Hvis man skal spille, så får man ikke Intel's beste integrerte grafikkbrikke (HD 5100/Iris eller HD5200/Iris Pro) i prosessorer av lav-volts-typen (de med U som siste bokstav i modellnavnet). HD5200/Iris Pro finner man bare i de "voksne" laptop-prosessorene i7 4750HQ, 4850HQ eller 4950HQ. Det er nå seks nivåer i Intel's integrerte grafikkbrikker. Fra svakest til best: HD4200, HD4400, HD 4600, HD 5000, HD 5100/Iris, og HD 5200 Iris Pro. Endret 7. oktober 2013 av thomit Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Jeg hadde ikke tenkt MAC. Har hørt mye bra om Samsung, men får vel da vente? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Hva er tunge jobbapplikasjoner i dette tilfellet? Tung på prosessorytelse? Minneforbruk? Harddisklesing? Harddiskplass? Samsungen jeg har med en intel 3517u funker helt utmerket med veldig mye av virtualiseringsoppgaver, men ikke absolutt alt. Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 Applikasjoner som krever mye minne, og høy IO. SSD er et krav Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Cpu er gjerne den største flaskehalsen i ultrabookene, at det bare er plass til en ssd kan være begrensning- avhengig av om du trenger mer enn 512GB eller ikke? Jeg hadde sett meg rundt etter en ultrabook med to minneslots, som kan ta 8gb brikker i hver (16gb) og msata plass for å sette inn ssd av valgfri størrelse i. Jeg har desverre ikke kontroll på hvilke ultrabooks som passer til dette kravet - men på minne og io så er ultrabooker nesten like sterke som arbeids-stasjonene. Sjekket hvordan du kan spece Lenovo X1 Carbon? Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Denne kan muligens duge: http://www.samsung.com/no/consumer/computer-peripherals/notebook/ultra-portable/NP940X3G-K03SE Men når jeg velger "butikker", så er det en helt annen pc som kommer opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå