Gå til innhold

Dine erfaringer med Google Nexus 7 2. generasjon


Heika98

Anbefalte innlegg

Om du ikke gidder å lese alt kan du bare lese det nederste avsnittet.

 

Jeg har tenkt på å bestille Nexus 7 v2 en god stund nå, men det er noen ting som holder meg igjen. For det første er jeg redd for at den kan bli litt liten. Jeg har nå en full størrelse iPad. Først tenkte jeg at det var en grei størrelse, men i går fant jeg målene på den og skar ut en pappbit med de samme målene. Da ble jeg bare enda mer usikker. Jeg synes også skjermen er veldig smal i forhold til en iPad mini. Jeg har sett på Samsung Galaxy Note 8,0, og holdt den i hånden, og jeg synes det er en bra størrelse, men jeg vil ikke ha den p.g.a. laber ytelse.

 

Det jeg skal bruke den til:

- Surfing

- Streaming av film og video

- Spilling og underholdning

Jeg skal ikke skrive lange tekster på den, det gjør jeg på iPaden som jeg har tastatur til. Det blir kanskje korte innlegg her på forumet som blir det lengste jeg skal skrive på den. Jeg savner å ha noe som er større enn mobilen som jeg kan ha med meg i jakkelomma, og noe som ikke så stor å spille på som iPaden eller så liten som mobilen. Jeg har funnet ut at den har støtte for MHL, så da tenker jeg at jeg skal etter hvert skaffe meg en MHL adapter og en bluetooth gamepad, og bruke den som konsoll når jeg er f.eks. hos bestemor.

 

Og så det største problemet som holder meg igjen... Nvidia Shield

 

Jeg trenger at noen som har Nexus 7 han skrive litt som sine erfaringer og gjøre at jeg ikke er så usikker at jeg kan bestille den. Hvordan synes du størrelsen er? Hva bruker du den til? Hvordan er det å spille på den? Og hvordan er det å surfe og skrive på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå hatt Nexus 7 i rundt 1 måned. Rask og god ytelse. Bra batterilevetid og den er jo som du sier smalere enn ipad mini da den benytter ett annet skjermformat. Bruker min til å lese nyheter, sjekke mailen, surfe på nettet og det som dukker opp. Noe spilling blir det også. Den har en god ordbok også som korrigerer skriveleifs også så det går relativt raskt å skrive ting, men autokorrigeringen kan noen ganger "irritere". Men det er bare å legge inn de ordene den mangler så det er ikke store problemet. Den skal få de nyeste oppdateringene til android raskt uten problemer også. Størrelsen er nok en vanesak og har i tillegg ett på 10" som jeg bruker lite da det er lettere å plukke med seg Nexusen.

 

Den får jo lett plass i en jakkelomme når jeg går ut døra så det hender den blir da med ut på tur for å suplere telefonen med noe som har litt større skjerm når jeg skal lese nyheter på tog, buss eller sjekke ting når jeg er på farten.

Lenke til kommentar

Jeg har slått av autokorrigering på mobilen p.g.a. at jeg ble forbanna på den når den korrigerte stort sett alle ord når jeg skrev dialekt. Om jeg kjøper Nexus 7 så tror jeg at iPad-en kun blir brukt til skole da det er som du sier at Nexusen blir lettere å ta frem.

 

Jeg bor midt i "ingenmannsland", så jeg må stort sett ta bussen i drøye 20 min. om jeg skal komme meg til kompiser, trenging og skole, og da er det greit å ha noe å underholde seg med. Jeg tar nesten aldri med meg iPad-en. Den er kun med ut fra huset når jeg drar på skolen. Og en 10" teblet er ikke noe optimal størrelse å spille på, og når jeg ser på film blir det store blackbars. Dessuten er det ganske kronglete å få en film fra PCen over på en iOS enhet. Og det er de problemene jeg håper jeg blir kvitt med Nexus 7.

Lenke til kommentar

Bruker min til å lese ebøker, surfing, forum, Netflix og film (MX player), og den er helt genial til det! På en halvmeters avstand har den samme (opplevde) størrelse på skjermen som en 42" tv. Og det er sjelden jeg har den så langt vekke :-D

Størrelsen er perfekt til å holde med en hånd og navigere med den andre.

God skjerm, imponerende god høyttalere, rask, god batteritid.... Billig...

 

Et godt råd, bruk Smart Launcher. Da blir det mye mindre rot på skjermen (se bilder) :-D

post-199843-0-97750800-1381083986_thumb.pngpost-199843-0-94200500-1381084177_thumb.pngpost-199843-0-26561900-1381084034_thumb.pngpost-199843-0-32953900-1381084128_thumb.png

Lenke til kommentar

Tja, det går ikke av å argumentere mot fakta, og det er at enkelte enheter tydeligvis har problemer. Men sånn er det ofte i starten av produksjonen av et nytt produkt. Finn en hw-produsent som ikke har hatt noen problemer med en ny modell...

HTC, Samsung, Asus, Apple, Sony... Alle har hatt dette problemet en eller flere ganger. Er man uheldig og får en påvirket enhet, er det bare å bytte.

Lenke til kommentar

Sitter faktisk i samme situasjon mellom deg. Men jeg eier ikke noe fra før av, så står mellom Nexus 7, iPad Mini 2.gen og LG G Pad 8.3. Problemet er at jeg trenger et brett nå, mange pdf-filer å lese til eksamen. :(

 

Expert har tilbud på brettet neste uke, kun 2222,- for 32GB-versjonen ifølge kundeavisen deres (vanlig pris er på ~2500,-). Lurer på om det gjelder nettbutikken å (ingen oppdatert pris), finner vel ut av det imorgen!

Endret av Sharizard
Lenke til kommentar

Sitter faktisk i samme situasjon mellom deg. Men jeg eier ikke noe fra før av, så står mellom Nexus 7, iPad Mini 2.gen og LG G Pad 8.3. Problemet er at jeg trenger et brett nå, mange pdf-filer å lese til eksamen. :(

 

Expert har tilbud på brettet neste uke, kun 2222,- for 32GB-versjonen ifølge kundeavisen deres (vanlig pris er på ~2500,-). Lurer på om det gjelder nettbutikken å (ingen oppdatert pris), finner vel ut av det imorgen!

Det som holder meg igjen med å kjøpe er for det første at jeg har en iPad 2 fra før av, og da synes muttern det er bortkastet å kjøpe et nytt. Om jeg hadde vært i din situasjon og ikke hatt et nettbrett fra før så hadde jeg kjøp Nexus 7 for lenge siden. Det viktigste for deg er å finne ut som du vil ha androin eller ios. Android = nexus 7 og ios = ipad mini 2.

 

Slike tilbud bruker å gjelde på nettbutikken også. Jeg skal skjekke det ut. Om det faktisk er tilfellet bestiller jeg derfra. Det var faktisk derfra jeg bestillte iPad-en.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen nettbrett, så.. Men, jeg tror jeg skal ha nok is i magen til å vente på 4G / LTE -utgaven. Ser ut til at det blir å vente en stund (ALTERNATIVT: Så dukker det opp en konkurrent i mellomtiden ??? Med noenlunde like specs). I løpet av 2013 har jeg lest et sted, men det var i nabolandet England, så jeg har lite håp om at til Norge blir noe raskere.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det som holder meg igjen med å kjøpe er for det første at jeg har en iPad 2 fra før av, og da synes muttern det er bortkastet å kjøpe et nytt. Om jeg hadde vært i din situasjon og ikke hatt et nettbrett fra før så hadde jeg kjøp Nexus 7 for lenge siden. Det viktigste for deg er å finne ut som du vil ha androin eller ios. Android = nexus 7 og ios = ipad mini 2.

 

Slike tilbud bruker å gjelde på nettbutikken også. Jeg skal skjekke det ut. Om det faktisk er tilfellet bestiller jeg derfra. Det var faktisk derfra jeg bestillte iPad-en.

Mitt problem er kun skjermstørrelsen, men tror det er noe jeg vil venne meg til. Lurer på om jeg skal stikke til Expert imorgen for å teste, håper de har fått inn brettet til testing. Jeg kommer til å bli fornøyd når jeg kjøper Nexusen, men er egentlig LG G Pad jeg vil ha! Vil derfor ha den følelsen når G Pad kommer ut. :p

Når det gjelder OS, vil på en måte ha begge. Har derfor tenkt på Nexus 7/iPad 5 som min løsning, kommer an på om jeg vil bruke så mye penger.

 

 

Nå fikk jeg litt is i magen igjen. Jeg har jo nettbrett. Trenger jeg et til? Er det verdt det?

 

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg tenkt på å bytte ut iPad 2 siden den begynner å bli litt gammel. Spørsmålet er om du vil gå fra 10" til 7". Blir som Rolf_X sier!

 

Husk at du har angreretten om du evt. angrer. Skader ikke å kjøpe for så å teste. :)

Lenke til kommentar

Det er den hersens iPad-en som gjør at jeg ikke bestiller. Hvorfor bestille et nytt nettbrett når jeg har et fra før av? Men jeg har kjempelyst på et nytt, og da er det Nexus 7 som er det eneste alternativet. Men så kommer Nvidia Shield inn i bildet. Jeg får bare mer og mer lyst på en hver gang jeg ser et bilde, en video eller en anmeldelse av den. Men jeg har ikke råd til både Nexus 7 og Nvidia Shield. Og jeg har et lite håp om at Nvidia Shield skal komme til europa i løpet av vinteren, og om jeg ikke har kjøpt Nexus 7 innen den til kommer jeg garantert til å kjøpe en.

 

Jeg kan helt sikkert klare meg helt fint med iPad-en inntil apple slutter å lage oppdateringer for den (noen som har en ide om når det skjer?), når jeg får mopedlappen til sommeren hadde det vært greit å ha en tablet eller noe sånt med i sekken når jeg er ute å kjører, men jeg har lite lyst til å ha med iPad-en. Det er ikke like kult nå som for to år siden å dra opp en iPad. Å dra på en laptop er uaktuelt. Så hva sitter jeg igen med da? Det er ikke stort. Dessutener jeg ganske lei av iPad og iOS.

 

Uansett hvilket argument som finnes får å kjøpe Nexus 7: bedre skjerm, råbra ytelse, liten og kompakt, osv. så kan man si imot: jeg har jo et nettbrett fra før. Uansett hvor bra argumentene er så har jeg fortsatt er nettbrett fra før. Dette krever serriøs vurdering.

Lenke til kommentar

Mitt problem er kun skjermstørrelsen, men tror det er noe jeg vil venne meg til. Lurer på om jeg skal stikke til Expert imorgen for å teste, håper de har fått inn brettet til testing. Jeg kommer til å bli fornøyd når jeg kjøper Nexusen, men er egentlig LG G Pad jeg vil ha! Vil derfor ha den følelsen når G Pad kommer ut. :p

 

Når det gjelder OS, vil på en måte ha begge. Har derfor tenkt på Nexus 7/iPad 5 som min løsning, kommer an på om jeg vil bruke så mye penger.

 

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg tenkt på å bytte ut iPad 2 siden den begynner å bli litt gammel. Spørsmålet er om du vil gå fra 10" til 7". Blir som Rolf_X sier!

 

Husk at du har angreretten om du evt. angrer. Skader ikke å kjøpe for så å teste. :)

 

Jeg er også sikker på at både jeg og du hadde blitt fornøyd med Nexus 7, men jeg tror du kommer til å ange om du kjøper både Nexus 7 og iPad 5.

 

Jeg vil også bytte ut iPad 2 fordi den er gammel. Og ja, jeg vil gå fra 10" til 7". Jeg kommer jo fortsatt til å bruke iPad-en til skole og sånt, men jeg kommer til å bruke Nexus 7 mere. Muttern er den som gir meg mest is i magen. Uansett hva jeg sier så argumenterer hun med at jeg har en tablet fra før av. Jeg har hatt den i snart to og et halvt år, og det er jo et århundre i dataverden. Men jeg tror ikke hun sjønner det helt for hennes iPad 2 har hun kun hatt i kanskje et halvt år, så henns er ikke "gammel" for henne selv om den har gammel innmat.

 

Ja, jeg har jo angreretten da.

Lenke til kommentar

Jeg som sagt har selv en TF201 fra før, men den er nesten ikke i bruk lenger nå etter at Nexus 7en min kom i hus. Video bruker jeg Rockplayer 2 som jeg synes fungerer bedre enn MX. Alt jeg sålangt har døtta inn har fungert uten problemer når det kommer til video. Bæreveske kjøpte jeg fra Ebay. Den gjør at skjermen slår seg av når jeg lukker den og på når jeg åpner den. Praktiskt :)

Lenke til kommentar

Satt og lekte litt med Nexus 7 på Expert idag, falt fort i smak. Ganske rask, bra skjerm, størrelsen var ganske fin selv om en litt større skjerm ikke hadde skadet. Satt fint på hånden, fin design. Prøvde ut standard PDF-leser, litt kjip at det lagget litt (ikke like clean som iPad Mini), men blir vel en vanesak dette. Tror jeg nok skaffer en slik en til uken. :)

 

Jeg som sagt har selv en TF201 fra før, men den er nesten ikke i bruk lenger nå etter at Nexus 7en min kom i hus. Video bruker jeg Rockplayer 2 som jeg synes fungerer bedre enn MX. Alt jeg sålangt har døtta inn har fungert uten problemer når det kommer til video. Bæreveske kjøpte jeg fra Ebay. Den gjør at skjermen slår seg av når jeg lukker den og på når jeg åpner den. Praktiskt :)

 

Hvordan opplever du battertiden? Du kunne vel ikke lenket til vesken du kjøpte? Hørtes ganske kul ut den. :D

Lenke til kommentar

Batterilevetiden opplever jeg som meget god. Tror jeg ikke har lada min på noen dager nå minst. Bærevesken kan jeg finne link til.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-INVENTCASE-NEXUS-7-FHD-2-2013-BLACK-LEATHER-SMART-CASE-COVER-STAND-/360727470345?pt=UK_MobilePhones_MobilePhonesCasesPouches&hash=item53fd086109

 

det er typen jeg har. Finnes andre fra InventCase til den. Bare å søke på Ebay.co.uk på "Nexus 7 v2 Inventcase" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...