Gå til innhold

Hvilke kort er best for mitt system...?

Veritæs

Anbefalte innlegg

P3 933 FCPGA

512 Apacer SDRAM

Win98se

har for tida et GF2 MX 200

Jeg vurderer IKKE å oppgradere RAM eller CPU for tida. Men kun skjermkort.

Jeg lurer på hvilke som passer best, uten at CPU eller RAM blir flaskehals i systemet.

Og med det nye kortet i, hvor mye blir i så fall ytelsesøkningen?

Jeg har sett på noen:

Crucial ATI Radeon 9100 128MB DDR

AGP, ATI 9100, TV-Out, DVI-D, Bulk

eller

PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 128MB

AGP, ATI 9600PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:-?

Med det utstyret du har fra før av, kommer du ikke til å merke store forskjellen nei. Du må kjøpe nytt hovedkort og nytt minne om du skal kunne utnytte max kraft fra skjermkortet.

Jeg tenkte akkurat som deg da jeg ville bytte ut et dårlig GeForce MX 400 kort fra maskinen min som hadde 768 Mb SDRAM og AMD XP 1800+.

Jeg kjøpte et Ati Radeon 9500 np kort med mulighet for softmodding til 9800.

Eneste forskjell jeg la merke til var i Battlefield 1942, hvor jeg slapp lagging ved bruk av fly. Mafia og en del andre spill lagget like mye som før, derfor byttet jeg til nytt hk og DDR-ram.

Det gjorde susen!

Øystein

Lenke til kommentar

Jeg ville MYE heller ha kjøpt ukens tilbud på Komplett.no:

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO.

Koster et par hundrelapper mer men er et mer solid kort enn PowerColor-kortet... PowerColor er veldig diffuse når det gjelder klokkehastigheter etc - og antar at EZ betyr en "lett-versjon" av 9600PRO (snarere et 9600np++).

Da har du ihvertfall et skjermkort som ikke er dårligere enn resten av PC'n din :lol:

Lenke til kommentar

Det billigste du kan få er et GF4 mx 440 kort som du får til en 450 kr, men om du har tenkt å ha kortet selv etter at pcen din er "for gammel" så ville jeg fodt for enten GF Ti4200 eller RAdeon 9100 :yes:

Men sant som det er sagt Radoen 9600 pro er overkill for systemet ditt....du må ha raskere prosessor og ikke minst raskere minne om du skal få bruk for det kortet har å gi.

Lenke til kommentar
Jeg ville MYE heller ha kjøpt ukens tilbud på Komplett.no:

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO.

Snakk om enda mer overkill og flaskehals!

Overkill - JA, Flaskehals - ?? Tviler på at skjermkortet kommer til å være no flaskehals :smile:

Skader jo ikke å ha et kort som også fungerer greit når han skal oppdatere resten av PCn en vakker dag...

Jeg synes det igrunn er liten vits i å kjøpe nytt skjermkort til den PC'n i det hele tatt... nyere spill vil neppe spille bra uansett...

Har du vurdert å oppgradere PC'n din iløpet av det neste året så kjøp Sapphire 9600Pro - eller la være å kjøpe noe som helst... om et år er alt mye billigere og bedre allikevel - og PCn din tror jeg nok du snart må innse ikke duger til dagens spill - selv med nytt skjermkort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...