LMH1 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Har du noen formening hvordan oppgraderingsmulighetene det er på Acer Aspire V5-122P-61454G50nss?Ser at det fysisk er mulig å sette inn 1 rambrikke og SSD istedenfor harddisken.Men som alltid på laptop er det veldig lite informasjon om hva som er kompaktibelt. SSD disk tviler jeg på er noe problem, er vel heller Ram og trådløs nettverkkort som kan bli utfordringen i så fall.Har forøvrig nå, Asus 1215B som jeg fikk lyst å ha en laptop som er litt bedre.Den har jeg fint klart 8 GB ram faktisk så virker opp til 16 GB ram men kun ca 8 GB er tilgjengelig i windows og Intel Dual Band Wireless-AC 7260 PCI Express Half Mini Card 7260.HMWWB funger uten problemer. Så om det ikke skulle gå vil jeg tippe enten hovedkorter (Acer) eller brikkesettet må i så fall være dårlige på Acer en Asus. Dog er det UEFI på asus men vet ikke hvor mye det har å si. Er det noen som vet om alle Windows 8 Touch skjermer maskiner i dag er i glass av det knusbare varianten? Har vertfall den erfaringen med tidligere windows 8 Touch maskin fra Acer så jeg vet ikke om det gjelder alle modeller. Om noen har testet windows 8.1 (Final/Preview) på denne maskinen ville det vært flott med info siden jeg vurder å kjøpe denne på elkjøp siden den koster kun 2000 kr i dag. Endret 6. oktober 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1541691 Ellers har jeg ikke åpnet maskinen for å sjekke innmaten Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Glemte å si jeg har forsøkt å lese diverse tester på internett, det går kun på generiele brukeropplevelser, ikke konkret etter hva jeg spør etter her. Så den linken var ikke til stor hjelp. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Nå har jeg endelig kjøp denne. SSD disken og rambrikkene virker problemfritt. Det ser ut som er kun 1 rambrikke tydligvis sitter enten den andre på baksiden eller så er den ene fastmontert på hovedkortet altså jeg får 10 GB ram ut av å bytte fra 2 til 8 GB. Det er verre med trådløs internetkort fra intel, selv med bios v2.08 så får jeg ikke aktivert trådløs nettverkortet på grunn av det mangler en bryter for å gjøre dette, vil anta det ligger begrensinger i selve bios her. Windows 8.1 er støttet ut av boksen, så det er ikke mye som trengs her. Vil anbefale denne så langt eneste var trådløs kortet jeg kan gi litt minus for. Endret 9. oktober 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
jinxyjones Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 den har faktisk temash chipset med turbo docking. har merket at den kicker inn når man kjører pc'en i høy ytelse med strøminnstillinger. da klokker den seg opp mot 1,4 ghz og grafikk kortet får seg også en boost. turbo dockingen funker med strøm tilkoblet. når den går i turbo klarer den det meste av oppgaver helt greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå