Gå til innhold

Xperia Z1 eller Galaxy Note 3? Valgets kvaler


Anbefalte innlegg

Snakker om 1st world problems!

 

Jeg testet begge i butikken. Jeg syntes Z1 sin skjerm virket blass i forhold til AMOLEDene til Samsung (obviously), men tilogmed også min gamle iPhone 4...

 

Jeg tok med meg Note 3 hjem, men har litt kvaler.

 

  • Jeg er en del utendørs og i regn så jeg lurer på om jeg ikke burde ha Z1 istedet. Digg å kunne f.eks. fiske med telefonen i lomma ubeskyttet.
  • Samtidig jobber jeg på kontor som programmerer, og kunne trengt de fiffige funksjonene til Note 3.
  • Tar en del bilder av ungen, så da burde Z1 være best.
  • Liker å jobbe med multitasking, og paste mellom forskjellige apps osv. Vil Z1 være et hinder her? Note 3 virker overlegen her.
  • Vil Sony være tregere med sine oppdateringer. Merker at Note 3 kjører 4.3, mens Z1 kjører 4.2.2.
  • Hvilken skjerm er best i dagslys ute?

 

Til Note 3-eiere:

  • Hvordan er den i hånda under samtaler?
  • Blir den for varm under mye aktivitet?
  • Tåler den noen regndråper mon tro?

 

Til Z1-eiere:

  • Hva synes dere om skjermen?
  • Hva synes dere om multitasking og generell bruk av OSet?

 

Håper på svar, for jeg MÅ bestemme meg innen 4 i morgen :) Takk :)

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til Note 3-eiere:


  • Hvordan er den i hånda under samtaler?
  • Blir den for varm under mye aktivitet?
  • Tåler den noen regndråper mon tro?

Note 3 ligger meget godt i hånden også under samtaler.


Ingen plager med oppheting.


Den er ikke designet for å tåle fuktighet så det har jeg ikke sjekket, har alltid med en liten plastpose på tur og finner det lite besværlig.



Når det gjelder skjermen så har jeg sammenlignet min Note3 med Z1 og fant Sony's skjerm blassere og mer lyssvak. Kameraet på Z1 overbeviser meg heller ikke. Sjekk testene her:



Sony Z1 : http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z1-review-987p8.php



Note 3 : http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note_3-review-996p9.php


Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Tåler Note 3 like mye som iPhone 4 hva regn angår så er det ganske nice :)

Jeg har hørt mange forskjellige tilbakemeldinger på Z1 sin skjerm. Det var også noen rykter om at de brukte de gamle Z-skjermene på Z1-enhetene for å kvitte seg med de gamle skjermene. Men det har jeg vanskelig for å tro på.

 

Jeg har fortsatt kvaler på hva jeg skal velge. Det med vanntetthet er ganske nice, og brukergrensesnittet er vel mer smak og behag. Virker som Sony sitt har mindre features, men det er kanskje ikke noe problem.

 

Dagligdagse oppgaver er å lese mail, skrive facebook-innlegg, paste URLer /text til facebook fra et valg i chrome. Mye switching mellom chrome, facebook og mail iallefall. Vet ikke hvordan android 4.2.2 / sony sitt er på dette. Men det virker svært effektivt å kjøre ting side om side med Note 3...

 

Endret av JohnGalt
Lenke til kommentar

Har begge mobiltelefoner, skal levere en av dem tilbake innen neste uke (Angrerett)..

 

Note 3 over Z1:

  • Bedre og større skjerm
  • S-penn
  • Skiftbart batteri
  • Bedre batteritid

Z1 over Note 3:

  • Vanntett
  • Premium-feel når du tar på den
  • Utrolig fin design
  • Bedre kamera

 

  • *Liker å jobbe med multitasking, og paste mellom forskjellige apps osv. Vil Z1 være et hinder her? Note 3 virker overlegen her.
  • Note 3 har multivindu-greia som er et stort pluss for multitasking osv. Ser du bort fra den, er begge mobiltelefoner overlegne til multitasking.
  • *Vil Sony være tregere med sine oppdateringer. Merker at Note 3 kjører 4.3, mens Z1 kjører 4.2.2.
  • Kanskje ja, men Samsung er ikke noe bedre. Note 2 ble lansert i september ifjor, men den har ennå ikke fått 4.2.2. Og de vil ikke oppdatere Note 2 og S3 til 4.2.2 eller 4.3 før en gang i desember i år, bare fordi de vil selge mer S4 og Note 3. Sony oppdaterte Xperia Z til 4.2.2 før de lanserte Xperia Z1, så jeg syns jeg kan stole mer på Sony når det gjelder oppdateringer.
  • *Hvilken skjerm er best i dagslys ute?
  • Note 3.. Men Xperia Z1 er bedre enn Note 2 i dagslys ute og jeg syns Note 2 var ganske ålreit i dagslys ute, så mens Note 3 er overlegen her, er Z1 ikke noe veldig dårlig.
  • *Hvordan er Note 3 i hånda under samtaler?
  • Perfekt. Ikke noe problem what so ever.
  • *Blir Note 3 for varm under mye aktivitet?
  • For varm? Nei.. Litt varm, Ja men det blir Z1 også.
  • *Tåler Note 3 noen regndråper mon tro?
  • Skjermen begynner å tulle (Slutter å være presist) hvis den har regndråper på den.
  • *Hva synes dere om skjermen til Z1?
  • Sammenlikner du den med Galaxy Note 3, virker den mye blass. Men ser du den uten å sammenlikne med noen, er den helt fantastisk.
  • *Hva synes dere om multitasking og generell bruk av OSet?
  • Ingenting å klage på. Den er helt rå. Og når det gjelder generell UI, liker jeg Sony UI mye bedre enn TouchWiz.
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Hvilken tror du at du kommer til å levere tilbake? Akkurat nå heller jeg litt mer mot Z1, altså. Så kan jeg kanskje ta nyeste Note 4 Active til neste år :)

 

Dette er fryktelig vanskelig!

 

Det er like vanskelig for meg også :p Jeg har brukt Note 2 i et år nå og er så vant til en stor skjerm. Skjermen til Z1 er "bare" 5 tommer + den har tastene inn på skjermen (Egentlig ganske digg å bruke disse tastene). Skjermen til Z1 er "liten" for meg. Det er den eneste som plager meg ved Z1 :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...