Gjest Slettet+513 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hei, jeg har en selvbygget pc som jeg bygget for noen år siden, jeg har oppgradert noen ting fra da. Først og fremst her e specsa mine: Kabinett: Cooler master elite 430 Prossesor: Intel i7 2600 Hovedkort: Asus P8P67 LE Strømforsyning: Silver Power 620 w Ram: Kingston ValueR DDR3 1333Mhz 8Gb CL9 Skjermkort: Asus Nvidia Geforce GtX 660 Ti Top 2Gb Hardisker: En vanlig seagate baracuda 1 Terrabyte, og en SSD Crucial m4 (usikker) Kjører windows 7 proffesional Den siste tiden har jeg hatt litt problemer med pcen, det har vært typiske prossesorfeil, jeg hadde et inlegg i hardware formuet før om dette. Jeg kom til svar at det var noe som gikk ig bakgrunnen og ødela ytelsen for meg, men i det siste er jeg ikke sikker. Skal prøve å formatere den for å se om det blir bedre. Uansett, vis problemet mitt forsatt er der etter formatering, så vil jeg oppgradere litt. Jeg vil kjøpe ny Cpu, og da må jeg ut med nytt hovedkort og kjøling med det samme. Jeg har lyst til å kjøpe i7 4770, Asus h87 pro og cooler master hyper 212 evo. Jeg er usikker om jeg også trenger nye rambrkker. Er dette lurt av meg, å kjøpe så dyr prossesor når jeg kan få nesten samme ytelsen med en i5 som er billigere. Og er det noe mer jeg trenger? Takk for svar : ) Lenke til kommentar
warioman Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hei, jeg har en selvbygget pc som jeg bygget for noen år siden, jeg har oppgradert noen ting fra da. Først og fremst her e specsa mine: Kabinett: Cooler master elite 430 Prossesor: Intel i7 2600 Hovedkort: Asus P8P67 LE Strømforsyning: Silver Power 620 w Ram: Kingston ValueR DDR3 1333Mhz 8Gb CL9 Skjermkort: Asus Nvidia Geforce GtX 660 Ti Top 2Gb Hardisker: En vanlig seagate baracuda 1 Terrabyte, og en SSD Crucial m4 (usikker) Kjører windows 7 proffesional Den siste tiden har jeg hatt litt problemer med pcen, det har vært typiske prossesorfeil, jeg hadde et inlegg i hardware formuet før om dette. Jeg kom til svar at det var noe som gikk ig bakgrunnen og ødela ytelsen for meg, men i det siste er jeg ikke sikker. Skal prøve å formatere den for å se om det blir bedre. Uansett, vis problemet mitt forsatt er der etter formatering, så vil jeg oppgradere litt. Jeg vil kjøpe ny Cpu, og da må jeg ut med nytt hovedkort og kjøling med det samme. Jeg har lyst til å kjøpe i7 4770, Asus h87 pro og cooler master hyper 212 evo. Jeg er usikker om jeg også trenger nye rambrkker. Er dette lurt av meg, å kjøpe så dyr prossesor når jeg kan få nesten samme ytelsen med en i5 som er billigere. Og er det noe mer jeg trenger? Takk for svar : ) Du bør kjøpe i7 4770K foran i5 4670K om du skal drive med redigering, grunnet at 4770K har Hyper Threading. Dersom du kun skal spille, så bør du kjøpe i5 4670K, ganske enkelt fordi den er billigere og yter det samme i spill Du har 8GB ram fra før, så er nok ingen grunn til å oppgradere der nei. Ellers så ser det bra ut Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Kjøp ny SSD, jeg er 90% sikker på at det er der problemet ligger. I7-2600 fungerer utmerket i et par år til, det er lite å hente ytelsesmessig på å bytte denne. Det vil koste mer enn det smaker. Neste post da er å oppgradere grafikk-kort. Endret 7. oktober 2013 av aam01 Lenke til kommentar
xeye Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Enig med aam01 her. Har veldig lite hensikt og oppgradere til haswell for deg. Det kan også være driver problem du har. Mange av nvidia sine nye drivere funker ikke som de skal. Jeg måtte instalere en eldre driver for at pcen skulle fungere. Hadde fps drops i allt jeg spillte og problemer med og streame. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Ble veldig usikker nå. Jeg fikk problemene en god stund etter at jeg instalerte SSD en i pcen. Jeg trodde jeg hadde fikset dette problemet, men begyner å tvile at alt er som det skal. Skal formatere i dag og se hvordan det blir. Jeg kjører jo faktisk battleield 3 på ultra og har over 120 FPS. de fleste andre spill også, men Arma 3 kunne jeg ha max og så kom problemet. Jeg spiller fortiden Battlefield 4 betaen og der har jeg laggs som kommer, men det tror jeg har med betaen å gjøre eller noe, veldig avhengig av hva serwer jeg spiller på og sånt. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Har du virikelig over 120fps i bf3 når du setter alle innstillinger på ultra med 660 ti kortet ditt? Jeg kommer ikke i nærheten av det med systemet mitt. 1 Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 120 fps på ultra i BF3 med 660 kort... jeg ligger rundt 70-100 med matrix platinum 7970 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Ja, ligger ca 70-90 konstant, men nibber ofte bort i over 100 i Fps når en for eksempel flyr eller ser opp. http://imgur.com/EXdnLQE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå