pback Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hei! Hva slags viftestyring kan jeg bruke på en 120mm Deltavifte? Den trekker 24W og 2A. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 du må jo ha en styrer som tar FAN....og det gjør vel alle viftestyringene ! gl hf ! Lenke til kommentar
felge Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 kjører en 80mm delta på en sunbeam rheodus og det funker heilt fint bare litt bæsj på lokket om du stiller ned speeden og glemmer å sette den opp igjenn ! Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Sunbeam'en med sine 4x20W kanaler må være det nærmeste. Vantec sine kontrollere takler 18W, alle andre jeg har sjekka tåler bare 1A pr kanal ved 12V. Kan trygt anbefale sunbeam'en på generell basis though, pen å se på, MEKTIGE lysdioder (kan faktisk bli plagsomt lyssterke avogtil), bra finish og enkel montering. Lenke til kommentar
pback Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har allerede kjøpt en coolermaster viftestyring som klarer 18W per kanal. Er denne god nok likevel da? Deltaen har toopfart på 4000 o/min men med viftestyringa mi så klarer den bare 3600. Dette er sikkert fordi den bare får 18W. Når jeg har den på fullt så går de andre viftene sakte, kan virke som kanalen deltaen er koblet på stjeler effekt fra de andre kanalene. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ifølge DigitalImpuls -- vet ikke hvor kompetente de er -- kommer du til å ødelegge viftestyringen din om du overskrider den fastsatte wattstyrken. Eneste jeg kan tenke meg som vil takle det er de to av/lav/høy vippebryterne på Zalmans seks-kanaler. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Hvis du overstiger den grensen blir viftyestyringen ødelagt! som jeg har forstått så er det alle de komponentene inni den som tåler 20w og blir det mer en det brenner man de vel Lenke til kommentar
pback Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Har du jonas noen kompetanse til å si noe sånt? Jeg og mange jeg kjenner sier at den får bare de W som styringen gir, derfor får jeg den bare opp i 3600 o/min Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Har du jonas noen kompetanse til å si noe sånt?Jeg og mange jeg kjenner sier at den får bare de W som styringen gir, derfor får jeg den bare opp i 3600 o/min Hvorfor tror du at det står på masse komponenter at de har en x watt-grense? fordi hvis man fks setter en vifte etter den så vil vifta trekke det den vil og da kan komponentene bli ødelagt... seriøst, hvorfor har sunbeam viftestyring en watt-grense hvis den ikke har noe å si? Lenke til kommentar
pback Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 fordi at viftene yter ikke maks hvis de ikke får den effekten de skal ha, derfor går min bare 3600 o/min Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 seriøst, jeg kan garantere deg at viftestyringen blir ødelagt med en delta! Den trekker det den vil ha og det er 24w! da overoppheter komponentene inni... =herpa Lenke til kommentar
pback Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Vifta trekker 24W på 4000 o/min På 3600 o/min så trekker den mindre. Jeg får bare vifta opp i 3600 o/min, ergo så trekker den ikke meir enn den får! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Vifta trekker 24W på 4000 o/minPå 3600 o/min så trekker den mindre. Jeg får bare vifta opp i 3600 o/min, ergo så trekker den ikke meir enn den får! *sende pm til hondaen* (han kan nok mest i dette forumet) spør han om dette... *får svar* han sier at deltaen trekker det den vil ha og da blir viftestyringen ødelagt!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå