KatrinaS Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hei. Jeg har kjøpt noen varer på eBay. En er for stor til postkasse og resten er småting. Jeg bare lurer, hvordan mottar jeg disse? Får jeg hentelapp på mail/post eller kommer det andre rett i postkassa? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 eBay er ikke en nettbutikk, men mange privatpersoner og butikker som selger, litt som QXL og Finn. Det er derfor umulig å vite, men med mindre det er rekommandert får du det stort sett i postkassen så lenge det er plass. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 eBay er ikke en nettbutikk, men mange privatpersoner og butikker som selger, litt som QXL og Finn. Det er derfor umulig å vite, men med mindre det er rekommandert får du det stort sett i postkassen så lenge det er plass. Det vet jeg. Derfor spurte jeg her siden det sikkert er mange som har erfaringer. Jeg har aldri kjøpt fra eBay før og lurte derfor på hva som var vanlig. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det kommer an på hvem som står for leveringen og type forsendelse. Stort sett kommer småting i postkassen, men er de for eksempel sendt som rekommandert post må de hentes på postkontoret. Det er også mulig å få varene levert på døren. Du må rett og slett sjekke hvilket firma som benyttes og hvilken type forsendelse som er valgt. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Det kommer an på hvem som står for leveringen og type forsendelse. Stort sett kommer småting i postkassen, men er de for eksempel sendt som rekommandert post må de hentes på postkontoret. Det er også mulig å få varene levert på døren. Du må rett og slett sjekke hvilket firma som benyttes og hvilken type forsendelse som er valgt.Er det noen spesiell måte å få sjekka dette på? Og småting dukker som regel opp i postkassa? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Du sjekker det ved å lese hva selgeren har skrevet angående "Shipping and payments". Dette varierer altså fra selger til selger, og vare til vare, så du må gå inn på hver enkelt vare du har bestilt og sjekke der. Ja, som oftest kommer småting direkte i postkassen. Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Har sikkert bestilt over 50 ting fra e-bay, og her i Norge kommer alt med posten til postkassa. Det vil si at får det plass og ikke er rekommendert, så får jeg det i postkassa hvis ikke får jeg hentelapp. Når jeg bodde i Storbritannia så varierte det litt, alt fra Royal Mail til DHL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå