Gå til innhold

Hvilken allround telefon skal jeg velge, S4 eller Z1?

BRDP

Anbefalte innlegg

Hei folkens har kjøpt meg Z1, men lurer på om jeg skal bytte til S4 for jeg er usikker på om det er det beste valget mitt kan dere hjelpe meg med å få avgjort dette lille dilemmaet mitt om jeg skal bytte inn Z1? :)

Per dags dato har jeg one x, men den har gått i stykker derfor byttes den ut og hater den bass boosten de har puttet inn den ødelegger mye fin musikk :hm:

Jeg ser etter en allround telefon, men kravene er som følger:

Gjøre en så god jobb som mulig med og spille rein og klar musikk på dyrt headsett og i bil hører mye på musikk gjennom mobilen kjører mye bil.

Surfer veldig mye og streamer mye (nettflix, youtube osv).

Elsker å spille derfor trenger mye power her fra CPU/GPU.

Har ikke noe digitalt kamera fra før derfor er det greit å ha en mobil som tar grei bilder på farten.

Hørte fra en venn av meg at tiltross at z1 har mer Ghz på prosessoren så forsto jeg det sånn pga av at S4 kjører en annen type cpu/gpu som var bedre å at dette gjorde at z1 ikke ble så enormt mye sterkere en S4 når det kom til stykke er dette noe som noen har erfaring med eller testet ut?

Så forsto jeg også at z1 hadde en stråling ratio som var noe høyere en en S4 er dette noe jeg bør ta med i vurderingen min?

Så hvilken mobilen anbefaler dere meg Z1 eller S4?

Haster litt med avgjørelse for skal eventuelt bytte z1 i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt s4, var ikke fornøyd med lyden eller skjermen og byggekvaliteten.

Hva var galt med byggekvaliteten?

Min har veldig bra byggekvalitet Rart om det skal være merkbar forskjell på telefonene når det er samme modell.

Edit: både S4 og Z1 kjører Android, du kan få det samme oppsettet om launcheren er den samme.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Jeg ser etter en allround telefon, men kravene er som følger:

Gjøre en så god jobb som mulig med og spille rein og klar musikk på dyrt headsett og i bil hører mye på musikk gjennom mobilen kjører mye bil.

Surfer veldig mye og streamer mye (nettflix, youtube osv).

Elsker å spille derfor trenger mye power her fra CPU/GPU.

Har ikke noe digitalt kamera fra før derfor er det greit å ha en mobil som tar grei bilder på farten.

Hørte fra en venn av meg at tiltross at z1 har mer Ghz på prosessoren så forsto jeg det sånn pga av at S4 kjører en annen type cpu/gpu som var bedre å at dette gjorde at z1 ikke ble så enormt mye sterkere en S4 når det kom til stykke er dette noe som noen har erfaring med eller testet ut?

Z1 har en nyere msm8974 SoC som blant annet har en ny arkitektur krait 400 som er den direkte etterfølgeren til krait 300 som ble brukt i S4. Krait 400 skal gi høyere ytelse pr. klokkesyklus, så forskjellen mellom S4 og Z1 skal være noe større enn det forskjellen i klokkefrekvens skulle tilsi. Likevel må det sies at disse er relativt like i forhold til hvor store forskjeller det er blant smarttelefoner.

Nesten alt du skrev av hva du ønsker fra telefonene din ser derimot ut til å peke mot LG G2 for min del. Den har samme ytelse som Z1, kanskje den beste batteritiden på markedet, kamera med optisk bildestabilisering og støtte for 24 bits 192 KHz lyd.

Lenke til kommentar

Hva var galt med byggekvaliteten?

Min har veldig bra byggekvalitet Rart om det skal være merkbar forskjell på telefonene når det er samme modell.

Edit: både S4 og Z1 kjører Android, du kan få det samme oppsettet om launcheren er den samme.

dårlig byggekvalitet menes med at den følges billig ut i hånden. mens z1 og htc one føles ekslusiv ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...