Gå til innhold

Kultur landskap på stylter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Anita.

Natur- og landskapsbilder er ofte(st) enkle å forstå, fordi slike motiver har elementer som vi kjenner fra før av.

Jeg så på bildet før jeg leste følgeteksten, og til tross for at de grønne bladene, stammene / staurene og den trebevokste bakgrunnen var noe som var kjent, greide jeg ikke å se bildet som en virkelighet.

Følgeteksten bidro til å lette forståelsen av hva som er avbildet, og gi mening til det som var utenfor min fatteevne.

Bildet har en fabelaktig tiltrekningskraft, - kanskje fordi det både er spennende og litt nifst, - det minner om en kirkegård, synes jeg ... .

Bilder som har en historie, havner sjelden i "glemmeboken".

Flott, Anita ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei, Anita.

Natur- og landskapsbilder er ofte(st) enkle å forstå, fordi slike motiver har elementer som vi kjenner fra før av.

Jeg så på bildet før jeg leste følgeteksten, og til tross for at de grønne bladene, stammene / staurene og den trebevokste bakgrunnen var noe som var kjent, greide jeg ikke å se bildet som en virkelighet.

Følgeteksten bidro til å lette forståelsen av hva som er avbildet, og gi mening til det som var utenfor min fatteevne.

Bildet har en fabelaktig tiltrekningskraft, - kanskje fordi det både er spennende og litt nifst, - det minner om en kirkegård, synes jeg ... .

Bilder som har en historie, havner sjelden i "glemmeboken".

Flott, Anita ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Tusen takk for kommentaren Albert :) Ble fascinert av landskapet, tenkte det samme som deg, dette er jo trærnes kirkegård.

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

Et fint tåkeslør innhyller de døde trærne og skaper en god stemning. God bruk av dof. Men jeg tror det hadde blitt enda bedre om du hadde flyttet deg bort fra løvtreet til høyre. Synes dette stjeler litt for mye av blikket.

Mvh Melvin

Litt enig med deg, men stod i ett fugletårn og hadde litt begrensninger rundt meg, men ser hva du mener, så takk for tipset :) Drømmer om en tur tilbake igjen litt senere, får vurdere ett nytt ståsted og angripsvinkel da, synes det ligger ett potensiale i dette motivet :) :)

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...