Gå til innhold

Oppgradering av PC 5-7-000 k for spill

Anbefalte innlegg

Hei, tenke jeg skulle ta en oppgradering av pc - primært brukt til spilling, og vil oppgradere den for kommende spill - b-la BF4

Jeg har følgene oppsett i dag.

Case : Corsair Carbide 500R Midi Tower Sort

Cpu : Intel® Core i5-2500K Processor

Hovedkort : ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3, Socket-1155

Ram : Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

Gpu: MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Hdd 1 OS: Corsair SSD Force Series F120, 120GB

Jeg snakket med en annen og han sa oppsettet er bra, men skjermkort måtte gå og mulig en større ssd ?

Ingenting er bedre om jeg komme langt med en større ssd og skjermkort.

Åpen for forslag, ?

Kan noen av dere komme med et forslag ? Hvordan er Intel VS Amd for tiden ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt en god CPU kjøler og ny GPU. Har selv vannkjøling som kostet rundt 500 lappen som jeg er meget fornøyd med. Har kjørt en 4,6Ghz overklokk uten å få for høye temperaturer, Cooler Master Seidon heter kjøleren. GPU så ville jeg gått for enten GTX 770 eller 780. Har du tid å vente litt så kommer AMD ut med toppmodellen R9 290X som visst nok ikke skal koste all verdens.

Lenke til kommentar

Hei, takk for tilbakemelding, jeg har denne kjøleren

Intel® High Performance Liquid Cooling - 6ba779ae-5331-443c-87a8-5e089da4a1ec.jpg

Så forslag er å bare oppgradere GPU til 770 / 780 - så skal dette holde ?

Jeg har ikke OC min cpu - men må nok vurdere dette.

Jeg kunne også tenkt meg nytt CPU CASE - noen som har erfaring med Corsair Graphite 600

Jeg vil også ha en større ssd da 120 gb med steam blir noe i minste laget - hva er det som er mest value for Money for øyeblikket. ? Hvordan er SSHD/Hybrid diskene ?

Lenke til kommentar

Utenom kabinettet, har jeg nøyaktig samme PC som deg.

Har testet BF4 Beta et par dager nå, hadde litt problemer med crash første dagen, men i går fikk jeg spillte jeg i 2 timer uten problemer.

GTX 560Ti ser altså ut til å være nok til å kjøre BF4, men det flyter ikke helt 100% i alle situasjoner.

Tenkte selv å oppgradere til R9 280X, som koster rundt 2500kr, men venter nok til jeg ser hva R9 290X vil koste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...