Gå til innhold

Gamlebyen, - et godt sted å bo ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert.

Ja, Gamlebyen er virkelig en oase. Her kan man rusle rundt i et miljø som gir sjelefred. Man blir ikke lei, og hver gang man tar en tur, oppdager man noe nytt. Man møter blide mennesker over alt, og det er en helt spesiell atmosfære. Her har du funnet ett av de mange velstelte husene inne i byen. Alle blir som dette, godt tatt vare på, og beboerne er flinke til å pynte akkurat passelig nok rundt veggene, til at det "gamle" miljøet framheves og beholdes.

På bildet har du fått med noe av høstfargene på trærne, og de er virkelig et syn nå i disse tider. Fin stemning i bildet ditt Albert.

Mvh. Lisbeth.

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Ja, Gamlebyen er virkelig en oase. Her kan man rusle rundt i et miljø som gir sjelefred. Man blir ikke lei, og hver gang man tar en tur, oppdager man noe nytt. Man møter blide mennesker over alt, og det er en helt spesiell atmosfære. Her har du funnet ett av de mange velstelte husene inne i byen. Alle blir som dette, godt tatt vare på, og beboerne er flinke til å pynte akkurat passelig nok rundt veggene, til at det "gamle" miljøet framheves og beholdes.

På bildet har du fått med noe av høstfargene på trærne, og de er virkelig et syn nå i disse tider. Fin stemning i bildet ditt Albert.

Mvh. Lisbeth.

Hei, Lisbeth.

Takk for hyggelig kommentar og gode, utdypende betraktninger, - det er så riktig beskrevet ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Gamlebyen er nok et godt sted og bo Albert det hender jeg er der en gang iblant .

Hei, Kai Petter.

Takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Ja, det er nesten underlig, men det mer moderne Fredrikstad, med larm og leven fra en altfor tett biltrafikk, ligger en fergetur og knappe fem minutters gange unna ... .

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Sjarmerende ;) Er du så heldig å bo i gamlebyen? Var der for første gang på kort familietur i påsken, og vet at det er et sted jeg må tilbake til, bruke tid i , og fotografere i ;)

Hei, Jentungen 1.

Takk for hyggelig kommentar ! :)

Nei,jeg bor noen minutter unna Gamlebyen, - på en sentrumsnær, men fredelig og relativt landlig plass.

Så Gamlebyen blir liksom nærmeste rekreasjonsområde ... .

Velkommen tilbake til Gamlebyen, når du kommer,

Jentungen 1 ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Gamlebyen er en virkelig perle. Stemningen er fint formidlet her.

Kunne ha tenkt meg å bo her i denne trivelige bydelen. Bare pøs på med mer dersom du har.

Hei, Harald.

Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! :)

Jeg husker godt dine bilder fra Gamlebyen, og trodde da at du var fra disse kanter ! :)

Jeg vil nok legge ut flere bilder fra Gamlebyen, for hit "valfarter" mange fastboende både titt og ofte, og det er sjelden langt mellom fotoentusiastene ... .

Vollgravene som omgir byen, er tilholdssted for stokkender, sothøner og knoppsvaner.

Utpå vårparten og forsommeren "kryr det" av stolte fugleforeldre og små fjærnøster, og både barn og voksne følger spent med på oppveksten i måneder framover ! :)

Hver årstid har sin sjarm, sies det, og Gamlebyen kler dem alle særdeles godt ! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...