AnonymDiskusjon Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 I år har jeg ikke anstrengt meg ett øre i forbindelse med bursdagen min. Dermed ble det ingen feiring og dagen ble en helt ordinær dag. Det gikk helt fint, bortsett fra at jeg føler meg som en taper i forhold til hva samfunnet forventer. Spesielt har jeg blandede følelser av å lese hilsener på Facebook, hvor mange ønsker meg en knakende god dag. Og nå gruer jeg meg til å svare på forventningene om den knakende gode dagen jeg ikke hadde. Utenom Facebook var dagen faktisk helt ok. Er det flere enn meg som ikke feirer bursdag? Og, er det flere enn meg som eventuelt syntes det er litt tabubelagt å ikke ha noen feiring? Anonymous poster hash: 77479...e51 Anonymous poster hash: 77479...e51 3 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hvert år. Det er helt forferdelig! 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Eg har vel ikke feiret en eneste bursdag på minst 10 år, og har ingen problem med det. Hilsenene på facebook, sms og pr telefon tar eg gledelig i mot, og når folk spør meg om eg skal noe spesielt så sier eg som regel nei eller at eg skal slappe helt av for en gangs skyld - og så gjør eg nettopp det. Og mange kunne tenke seg det samme men føler seg presset til å feire dagen. Andre nyter det å feire dagen men er samtidig voksne nok til å akseptere at eg ikke vil det. Stå for det du mener. Om du trivest med det, så vis det og fortell det - og ikke la andre sine forventninger ødelegger det at du faktisk hadde en fin dag. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 TS her. Takk for at dere deler deres erfaringer. Føler at presset letter litt fra brystet når jeg leser at det er flere som ikke feirer bursdag. Anonymous poster hash: 77479...e51 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Bursdagen er berre nok ein dag for min del. Har ikkje feira den på mange år. 5 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Feirer ikke bursdag, og har tatt bort datoen fra FB. Alikavel får jeg som regel noen få hilsener der og, av folk jeg ikke snakker med ellers haha er så teit, gidder ikke og svare på dem. Får noen sms som jeg svarer på, også bruker mamma og ringe og gratulere med dagen og det er jo greit. Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har aldri brydd meg om bursdagen min. Jeg gratulerer andre og drar i selskaper og på fester, men lager aldri noe ut av min egen. Bryr meg null. Det er jo bare en vanlig dag, bare at man ble født på den tilfeldige datoen en gang i tida. Er da ikke noe å bli lei seg for i det hele tatt... 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Er det flere enn meg som ikke feirer bursdag? Og, er det flere enn meg som eventuelt syntes det er litt tabubelagt å ikke ha noen feiring? Anonymous poster hash: 77479...e51 Anonymous poster hash: 77479...e51 Hater bursdager og jeg har aldri sett poenget med å feire at jeg er blitt eldre. På 30-årsdagen min var det flere, spesielt i familien, som ymtet frampå at jeg burde ha fest/selskap. Jeg dro på en treukers tur til Asia/London i stedet. Endret 6. oktober 2013 av Sexylubb1 3 Lenke til kommentar
Halvtolv Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Etter at jeg ble et par og tyve så brydde jeg meg nada om min egen bursdag. I mange år feiret jeg derfor ikke bursdagen min. I de senere år har det endret seg.. Jeg har barn, noen nære venner og kjæreste som gjerne vil markere dagen min. Derfor gjør jeg i det minste en liten markering for deres skyld. Som regel er det i form av en bedre middag, som jeg spanderer, og får vist takknemlighet for det jeg har og hva de nærmeste betyr for meg. Samtidig får altså mine nærmeste en dag der de lettere kan vise hva jeg betyr for dem. For noen betyr det mye. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Bursdagsfeiring er for unger. EOD. 2 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Chess har jo et slagord som heter "Bli en av oss", i det ligger det implisitt å bli som oss. Reklamen vet å spille på ønsket om å bli akseptert - "Alltid plass til en som bruker Sterilan" - og her ligger vel hunden begravet. Mange bryr seg av ulike grunner ikke om bursdager etc., men det forusettes av den store hop at hvis du nettopp skal være en av oss, da må du mene, gjøre++ - som oss. Jeg har sagt ifra og blir stort sett respektert, men jeg følte meg en smule hyklersk da jeg syns det var litt hyggelig å få en hilsen fra One Call - uansett hvor automatisk den var. Ellers har vi jo fått et konglomerat av skikker og feiringer i dagens samfunn og man skiller seg kanskje ikke så mye ut ved å være annerledes lenger - eller? PS: Men hvorfor er du anonym om et slikt tema? Endret 6. oktober 2013 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 En pizzakveld med venner er alt som skal til Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Lol... Jeg feirer ikke bursdag annet enn ved at jeg stikker på byen med vennene mine, noe vi gjør stort sett hver helg uansett. Om jeg er hjemme på det tidspunktet hender det at de inviterer familie og så blir det kanskje middag og noen kaker. Sånn gjør alle andre jeg kjenner det også. Visste ikke at det var så store forventninger rundt dette fra samfunnet rundt? Sikker på at dette ikke er i ditt hodet? Eller at du er en del av en sær klikk eller samfunnslag som jeg ikke hører til? Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Helt vanlig dag for min del. Har ikke vært feiret siden barneskolen, tror jeg. Gratulasjoner og velmenende tar jeg godt imot, men jeg legger ikke skjul på at jeg ikke ønsker å feire dagen min; ingen gaver og ingen kaker. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er ikke særlig gammel, men det begynner å bli noen år siden sist. Er under en uke til bursdagen min nå, men jeg har ikke tenkt å feire i år heller. Er vel en kombinasjon av at jeg ikke kan og at jeg ikke har lyst. Forresten, ser at samtlige som har skrevet her, har skrevet at de ikke feirer. Jeg tror ikke det er så uvanlig, men det er nok flere som feirer enn de som ikke gjør det. Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Syns det er helt rart at det i det hele tatt er en issue for ts... Syns det blir for barnslig. Ikke at jeg skal tøffe meg og være så voksen her, det er seriøst ment altså. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hater stas rundt egen bursdag. Den type oppmerksomhet syntes jeg er så klein Samtidig er jeg veldig flink til å skape stemning rundt andres bursdager! "Bursdag?? Vi må drikke!!" Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Du er en vinner ved å ikke bry deg. Du lar ikke systemet bestemme hvordan du skal føle deg. Du er vinneren, fordi du selv har kontroll om hvordan du skal føle deg. Om ingen brydde seg om bursdagen din, vil heller ingen bry seg om at ingen brydde seg om bursdagen din. Vi er også for bekymret over at de andre ikke skal oppdage vår bursdag ingen brydde seg om. Endret 6. oktober 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hvor gammel er du? Når man fortsatt er ung, er det vanlig å feire, men det avtar når man blir eldre. Etter at jeg ble 10 år, har jeg feiret 13- og 16-årsdagene mine. Siden jeg begynte på videregående, har jeg opplevd en eller to burdagsfeiringer i året. Det kan selvfølgelig være at folk ikke vil invitere meg på feiringen sin, men jeg tror først og fremst at det ikke er veldig vanlig å arrangere feiring. Jeg spiser vanligvis kake sammen med familien min og jeg tror at de fleste andre gjør det eller noe tilsvarende med sin nærmeste familie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå