kp11 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hei, alle sammen! Har bare lyst å få noen ting ut av hodet. Tror kanskje jeg er, eller er i ferd med å bli alkoholiker. Kan ikke huske sist jeg gikk en dag uten å drikke alkohol. Flyttet for ca. 1 år siden, da jeg begynte på skole. En av grunnene til at jeg flyttet (bortsett fra det faktum at jeg faktisk hadde lyst å begynne på skolen), var at jeg ville komme meg bort fra den plassen jeg bodde tidligere. Der føler jeg at jeg hadde kjørt meg dypt ned i en grøft, som var "umulig" å komme seg ut av. Hadde forhåpninger om at etter jeg flyttet, skulle jeg komme meg ut av div. omgangskretser, og komme inn i en helt ny "verden". Flyttet med hensikt til en plass der jeg ikke kjente en eneste person fra før. Først nå begynner jeg å skjønne hvor dumt det var av meg å faktisk gjøre dette. Er av natur en veldig innadvent person, som ikke har lett for å bli kjent med nye folk/få nye venner. Det hele har endt opp med at mine problemer har forverret seg. Har ikke blitt kjent med en eneste person, og det har resultert i at jeg har blitt fryktelig ensom, og alkoholen har blitt et middel for å "overvinne" ensomheten. Er redd for at ensomheten kan ha ført til at jeg har blitt fysisk avhengig av alkohol. Grøften har blitt gravd på nytt, og blir bare dypere! Har vurdert studentrådgivningen, så dersom noen av dere har erfaring med det, hadde det vært fint å få høre om noen erfaringer derfra. Har ikke så veldig lyst å dra til psykolog, eller lege. Ikke med det første i alle fall. Høres veldig drastisk ut i mine ører, så jeg vurderer alle andre muligheter først. Så dersom noen vet om noe annet, bortsett fra studentrådgivningen, som er billig evt. gratis, setter jeg pris på tips. Har ikke så veldig mye penger å rutte med, som student. Ville egentlig bare få luftet noen tanker, men dersom noen andre har vært borti lignende, eller har erfaring fra lignende har det vært kjempefint med respons. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det er vel noe som heter at man ikke kan løpe fra problemene sine, om de kommer fra innsiden. Ting er jo såklart ikke så farveløst, men det forklarer jo muligens litt hvorfor ting ikke har bedret seg - selv om du flyttet et nytt sted. Kirkens SOS har jo en linje for de som trenger å prate med noen (tlf 815 33 300), men om du ønsket mer å snakke med noen ansik til ansikt, så skal vel studentrådgivingen og helsesøster være gratis. Pratetime med lege går også an, vet forøvrig ikke prisen på det. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Er av natur en veldig innadvent person, som ikke har lett for å bli kjent med nye folk/få nye venner. This! Har du gjort et seriøst forsøk på å endre dette på noen måte? Som for eksempel være med ut på byen med folka i klassen, delta i aktiviteter som blir arrangert etc. Selv om du er innadvendt, så er det fullt mulig å være med på ting. Bedre å tilbringe tid med andre, om så de er ukjente, enn å sitte på rommet og råtne Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Har ikke så veldig lyst å dra til psykolog, eller lege. Ikke med det første i alle fall. Høres veldig drastisk ut i mine ører, så jeg vurderer alle andre muligheter først. Siden du absolutt ikke har lyst til dette, tror jeg at det er nettopp dette du skal gjøre - du vet det nok innerst inne selv, så, kom igjen! Lykke til Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Kan si det sosialrådgiveren på Høgskolen i Østfold sa til meg: Stikk på Kranen (skolekroa) på onsdag på quiz, jeg vet det er ekkelt, men du må utfordre det du frykter. Med andre ord, siden jeg ikke husker det ordrett, men det gjelder deg også vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå