Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tror SSD'en min døde nettopp

Anbefalte innlegg

Startet maskinen og fikk en blåskjerm rett etter at eg kom inn i Windows. startet så på nytt og får: Disk boot failure. Insert system disk and press enter.

Det lyser noen lys på disken så den har hvertfall strøm, men den kommer ikke opp i Bios. Har prøvd å skifte port/ledning osv uten hell. Regner med den er død da?

Det er en OCZ Vertex 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det eg trodde.

Problemet nå er at nye Netshop ikke vil gjøre noe pga den var kjøpt hos gamle Netshop, og de har tydeligvis ingen sammenheng utenom navnet..

Hvem skal eg da henvende meg til? Direkte til OCZ.com? Hvis eg må sende disken ut av landet så kjøper eg heller en ny..

Er begrenset hva eg klarer å Google meg frem til nå som eg sitter uten PC.

Lenke til kommentar

Det er flere produsenter som håndterer sine egne rma så jeg ville hørt med OCZ før du kjøper en ny.

Intel og Seagate er ihvertfall 2 produsenter som du kan henvende deg til direkte og ikke behøver å gå via selger.

Nå skal det sies at Intel suger balle på rma prosedyrene sine men hvis man klarer å komme seg gjennom et lite helvete med proformainvoicer og fraktbestilling på vegne av Intel så kommer man imål til slutt.

NB. Merk alle papirer med Warranty Repair for å unngå at befrakter sender deg regning på sendingen.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å knekke av plastikkbiten som holder strøm-PINene på SSDen på plass når jeg skulle bytte kabinett og PSU. 5 min etterpå luktet det svidd av min andre HDD av en eller annen grunn. Maks uflaks. Hadde hatt begge ca. 1 uke :hrm:

Endret av Vultureman
Lenke til kommentar

OCZ Vertex 2 er belemret med dette problemet. Jeg har hatt 2 stk Vertex 2 der begge har røket.

MEN : Supporten til OCZ er veldig bra. Jeg kontaktet supporten til OCZ på nettsidene deres, og fikk en adresse i nederland å sende disken til.

Etter 2 uker var det nye SSD'er i posten :-)

Kostet meg 60kr i brev-porto.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg satte inn en ny 840 evo 250gb i helga som var, og når jeg starta pcen i går kom det melding om at operativsystem ikke ble funnet... Windows 8 var nyinstallert på ssden. Jeg fant ssden i bios, og det gikk helt fint å installere windows på nytt på den. Kan det være et dårlig tegn?

Lenke til kommentar

OCZ Vertex 2 er belemret med dette problemet. Jeg har hatt 2 stk Vertex 2 der begge har røket.

MEN : Supporten til OCZ er veldig bra. Jeg kontaktet supporten til OCZ på nettsidene deres, og fikk en adresse i nederland å sende disken til.

Etter 2 uker var det nye SSD'er i posten :-)

Kostet meg 60kr i brev-porto.

Takk for tips. Skal ta kontakt med de men siden eg ikke orket å vente i flere uker kjøpte eg en ny i mellomtiden. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...