Bjerknez Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg har i det siste merket at det hele tiden legger seg en blå transparent firkant over videoene jeg ser på. Spesielt gjelder dette på Youtube, men også på pc'en ellers. Så fort jeg setter video på pause etc. så forsvinner den blå firkanten. Når jeg tar screenshot så synes ikke denne firkanten. Den blå firkanten er som sagt transparent og man kan fint se videoer selv om den er der, men alle videoer frmetså som kalde og blåaktige. Jeg har prøvd forgjeves å kikket i diverse instillinger, men finner ikke ut av problemet. Er det noen her som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 har du prøvd med andre nettlesere ? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Når du sier på PCen ellers, mener du da andre videoer i flash, eller også videoformater som .avi og lignende? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Det gjelder uansett filformat og om jeg ser video på youtube ller video i annet format som ligger på pc'en. Så fort det er snakk om video, så kommer det opp en slik blå transparent firkant. Jeg har akkurat reinstallert Windows 7 på nyy grunnet andre problemer og feilen var der også før reinstallering. Alle drivere er oppdatert og de uendelige oppdaterigene til Windows er også lastet ned og installert. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor denne blå firkanten kommer... Ikke noe krise, men fryktelig irriterende når man feks. skal redigere videoklipp man har tatt. Fargene blir jo veldig blåaktige... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Har holdt på og feilsøkt i hele dag og jeg har funnet ut at jeg gir opp. Jeg avinstallerte skjermkortdriveren og lot Windows bruke sin egen driver og da gikk det fint og den blå skjermen blir borte. Men så fort jeg installerer Nvidia driveren igjen (uansett versjon) så kommer problemet tilbake. Så jeg skjønner at det er et driver problem, men jeg føler jeg har prøvd det meste i driverinnstillingene uten å lykkes og da tror jeg ikke at jeg gidder å bruke så mye mer tid på dette. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Har holdt på og feilsøkt i hele dag og jeg har funnet ut at jeg gir opp. Jeg avinstallerte skjermkortdriveren og lot Windows bruke sin egen driver og da gikk det fint og den blå skjermen blir borte. Men så fort jeg installerer Nvidia driveren igjen (uansett versjon) så kommer problemet tilbake. Så jeg skjønner at det er et driver problem, men jeg føler jeg har prøvd det meste i driverinnstillingene uten å lykkes og da tror jeg ikke at jeg gidder å bruke så mye mer tid på dette. Når du installerer nVidia driveren, installerer du rett frem med nVidias installasjons program? Hvis du gjør det så burde du hake av for Custom installasjon (tror det er det de kaller det). Du legger nesten ikke merke til den lille firkantete ruten i en av de første vinduene i installasjons programmet. Da sletter nVida installasjons programmet alle tidligere nVida driver versjoner. Problemet ditt tyder på at feilen har oppstått i en driver en gang og den feilen vil fortsette å smitte over på nye driver installasjoner med mindre alle tidligere nVidia drivere er fullstendig fjernet. Har selv hatt liknende driver problemer og det var først da jeg fant muligheten for en ren driver installasjon hvor gamle drivere ble slettet at problemet gav seg. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Kan også være en eller annen codec, hvis du har installert noen codec-pakker. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg gikk inn i driveren til Nvidia og satt alle spaker og haker til motsatt av det de sto på for morroskyld og nå ser det ut til at jeg er kvitt problemet og alt er som det skal. Har så langt ikke sjekket ut HVILKE av knappene som gjorde susen og så lenge det funker så akter jeg heller ikke å gjøre noe med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå