Gå til innhold

Forbrukerrapporten har kåret de 10 beste tlf å ringe med!

JZA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må være en gammel liste...som du sier ingen Siemens..og heller ikke Nokia 7250i, den må jo være beder enn 7250...

Og så mangler jo sjølveste kongen.....SE T610...  8)

SE T610 kom på en 20.plass. Se hele testen på vg sine nettsider. Samsung er forresten veldig bra på display og lydkvalitet.

Hilsen en som snart skal kjøpe seg en samsung telefon :D

Lenke til kommentar

Interessant test, men det skal jo poengteres at det kun er selve telefoni-funksjonen som er testet og at hverken tekniske funksjoner, kamera eller pris er tatt med i sammenligningen. Kan i den anledning si meg enig i at Samsungs telefoner burde score høyt.

"- Bare egenskapene ved kjernefunksjonen - selve telefonen - er sammenlignet, opplyser testansvarlig Sven Bjørnson i Forbrukerrapporten."

Lenke til kommentar

Setter litt spørsmålstegn med denne testen

Små eksempel:

T68i og T300 har ulik karakter i brukervenligheit ( trudde brukervenligheit gjekk på menysystemet, der dei er så og sei identiske)

S100 har fått best batteri kapasitet ( er det målt med begge batteria totalt eller?)

Har ikkje akkurat fått inntrykk at samsung er noko fantastisk merke på batterikapasitet.

Men det er berre for mobilhandlerene å ta inn bøtter og spann med S100 for den kommer til å selge godt den neste veka.

Folk er dumme: står i VG= Sannheit

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Det der var en rar test.

Hvordan kan 7210 være dårligere enn 6610? De bruker samme firmware...

Har lydkvalitet og slikt også blitt vurdert?

Lydkvalitet er med i testen ja...

Ser at 7210 og 6610 har fått samme karakter i dei ulike kategoriane, mens totalpoenga (som tydligvis har blitt sett uavhengig av dei ulike kategoriane) er forskjellig.

Lenke til kommentar

Den testen så veldig merkelig ut først ja. Men så når jeg leste at de la vekt på brukervennlighet ved skriving av sms og bruk av menyene så er det godt mulig at S100 kom høyere. Men de fleste bruker mer enn det så sånnsett er jo testen en tanke misvisende...

En annen ting var at testen var gjennomhullet med feil. Blant annet hadde plutselig Nokia 6100 radio, samt at 7250 som er dyrere, ikke har blåtann og dårligere skjerm og polyfoniske ringetoner enn t610 kom flere plasser foran T610. Fant dette veldig merkelig.

Lenke til kommentar

Nå var det jo flere ting som var suspekt ved denne testen da.

Mye snåle kommentarer for å si det mildt.

som andre allerede påpekte her:

Nokia 6100 har jo ikke radio, men fordet som kom de med følgende beskrivelse:

Liten og lett – med innebygd antenne. Har MMS-funksjoner, elektronisk lommebok og FM-radio, men bare ett spill. God på SMS. Middels lyd og bruksanvisning trekker ned.

Rart at de kommenterer antall spill igrunn i en slik "test"

Fant det også litt komisk at de hadde lagt inn denne beskrivelsen av Samsung V200:

Klassisk Nokia-design. Innholdsrik telefon med radio. Toppkarakter bare for batteriegenskapene. Middels lyd og bruksanvisning.

Siden Nokia ikke lager klapptelefoner, og V200 ikke har radio, og samsung ikke er kjent for topp batterilevetid, og ER kjent for BRA lyd, :lol:

(Ja jeg vet at dette er beskrivelsen for en annen mobil som er feilplassert, bare litt komisk;P)

SL55:

Liten og lett telefon som har de fleste funksjoner. Jevnt gode karakterer. SMS-funksjon trekker opp, skjermstørrelse trekker ned.

Nå må de jo ta i betraktning at SL55 ikke er laget for å ha en enorm skjerm da, den er laget for å være liten og nett, derfor synes jeg det er tåpelig av dem å trekke mobilen for det.

S55:

Alle vanlige funksjoner. Middels lyd og skjerm, god til SMS. Kan fås med kamera som må settes på.

De fleste vil vel være enig om at tastene på S55 kan være *litt* knotete, eller er det bare meg som har store fingre? :-)

T68i/T310/T300:

”Feminin” design. Dårlig karakter på MMS-tjenesten, middels lydkvalitet men topp batteriegenskaper.

Feminin design faktisk... Det har jeg ikke hørt før. Dårlig karakter på MMS tjenesten?

Altså, ALLE nokiaene har fått skryt for MMS, ennå de har ikke fullverdig MMS! Mens t68i og t310 får TREKK? Jeg er ganske sikker på at t68i har mer fullverdig MMS støtte enn det de fleste nokiatelefoner har.. Dessuten er vel ikke T68i kjent for markedets beste batterikapasitet mener nå jeg..

CL50:

Av de letteste og minste – for deg som bare skal ringe. Utbrettbar telefon. Skjermen er dårlig, holdbarheten topp. Antennen er utenpå.

Nok en gang, denne er bygget for å være LITEN, da går det ALLTID ut over skjermstørrelsen..

T600:

Med 64 gram testens minste og letteste. Mangler de fleste funksjoner og får jevnt svake karakterer. Elendig skjerm. Men holdbarheten er topp og telefonen er god til SMS.

Samme poeng som over.

dessuten virker det som om flere av telefonene har veldig feil veiledende priser.

Noe annet jeg stusser over er hvordan samsung gang på gang får SKRYT for batterilevetiden. De må jo ha brukt både slim og vanlig batteri som blir sendt med!

Snodig at bare nokia og samsung fyller topp10...

Lenke til kommentar

Kvaliteten er jevnt bra, når søkelyset settes på tekniske egenskaper og brukervennlighet. Svært små og lette er de også - med få unntak. Best om du vil ha med kamera og alle finesser (utenom Bluetooth), er Nokia 7250 på 6. plass. Best om du bare vil ringe og sende og motta SMS, er Samsung SGH-R210 på 8. plass

å si at 7250 har alle finesser blir ganske føkked up, T610 slår den lett

Lenke til kommentar

Forsetter med å disse denne mobilrapporten med småfeil i den.

- Samsung s300 ( det er S300M som har mms ikkje S300)

- Testen er ikkje objektiv, pluss poeng til kva tester er vant med (nokia)

(SE sine grafiske menyer blir slaktet, mot nokias halvferdige ting)

(6610 og 7210 er like berre utsjåande er forskjellig men det utgjer 2 poeng samt at der er ein haug med poster som ikkje er med ( testers pluss poeng?)

- SE T310 har ikkje den java ( tony Hawk spillet?)

- SE T300 har dårlig bruksanvisning ?

-Nok 5210 Innebygd termometer ( trur nok det er NOK5100)

-SIE M50 ( dårlig holbarheit? )

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...