AnonymDiskusjon Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 hei jeg synes ikke noe om selvskading, selvmord elle selvmorstanker... hva synes dere om det ?? Anonymous poster hash: c53cb...111 1 Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 jeg syntes ikke så mye om det, nå har ikke jeg så mye jeg skulle sagt for jeg driver på med det selv, men det er vanskerlig og streve med:( Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg syns det virker så merkelig at jeg ikke klarer å sette meg inn i det, og derfor har jeg vel heller ikke så mye jeg skulle ha sagt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) hei jeg synes ikke noe om selvskading, selvmord elle selvmorstanker... hva synes dere om det ?? Anonymous poster hash: c53cb...111 Jeg synes det er en uting, og dem som bedriver selvskading/har selvmordstanker (har slitt med det selv) trenger hjelp. Det er ikke bra å gå uten hjelp dersom du har slike tanker, eller handler på en slik måte som skader en selv. Dersom du spør fordi du selv bedriver det, vil jeg be deg om å oppsøke en psykolog. Dette kan gjøres ved enten å kontakte det selv via skole (dersom du går på ungdoms- og videregående), eller gå igjennom fastlegen din som igjen vil sette deg over til en psykolog. Jeg syns det virker så merkelig at jeg ikke klarer å sette meg inn i det, og derfor har jeg vel heller ikke så mye jeg skulle ha sagt. Så du har altså ingen mening om saken? Det er jo ikke noe problem, en kan ikke ha tanker om alt. Endret 5. oktober 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Jeg synes det er en uting, og dem som bedriver selvskading/har selvmordstanker (har slitt med det selv) trenger hjelp. Det er ikke bra å gå uten hjelp dersom du har slike tanker, eller handler på en slik måte som skader en selv. Dersom du spør fordi du selv bedriver det, vil jeg be deg om å oppsøke en psykolog. Dette kan gjøres ved enten å kontakte det selv via skole (dersom du går på ungdoms- og videregående), eller gå igjennom fastlegen din som igjen vil sette deg over til en psykolog. Så du har altså ingen mening om saken? Det er jo ikke noe problem, en kan ikke ha tanker om alt. Endret 5. oktober 2013 av (idioten) Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Så du har altså ingen mening om saken? Det er jo ikke noe problem, en kan ikke ha tanker om alt. Klart jeg har meninger om det, men de er dessverre kun basert på fordommer og derfor ikke så veldig mye verdt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Klart jeg har meninger om det, men de er dessverre kun basert på fordommer og derfor ikke så veldig mye verdt. Sånn sett. Det står respekt av å ikke komme med fordommer, da trådstarter står i et helvete, noe en må hjelpe med, istendefor å snakke h*n ned. Endret 5. oktober 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Klart jeg har meninger om det, men de er dessverre kun basert på fordommer og derfor ikke så veldig mye verdt. jeg er sikker på at alle har sine meninger... det er også positift av deg at du ikke never fordommene på akuratt dette temae:) Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Selvskading er en mestringstrategi. Det står respekt av det, men man kan ikke se bort i fra det faktumet at det er veldig destruktivt. Det har sin verdi, absolutt. Selvmordstanker, selvskading osv, det er en del av et større problem. Man trenger hjelp til å komme seg ut av det helvete det lager. Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 hei jeg synes ikke noe om selvskading, selvmord elle selvmorstanker... hva synes dere om det ?? Anonymous poster hash: c53cb...111 For meg virker det som ett egentlig lite gjennomtenkt spørsmål da dette er virkninger av at noen er ute av balanse og trenger hjelp. At det finnes folk der ute som har det så ille at de derfor må ty til selvskading/selvmord er selvsagt ikke noe jeg synes er bra. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforskning og forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord. Tråden blir derfor stengt og vi henviser den eller de som måtte ha reelle tanker om dette, til profesjonell hjelp. Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette. Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.Kriseinformasjon i nødstilfelleKrisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til fredag 18:30-22:30) Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no, over personlig melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg