madman88 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hei. Er ute etter en mail app som først og fremst tillater meg å ha flere mail på appen, men i tillegg til å ha to mail alias på samme mailen. Noen som har gode forslag til android mail apper som har denne funksjonen? La oss si jeg har to forskjellige alias på ene mail kontoen min, så vil jeg noen ganger svare med den ene ,mens andre ganger med den andre epost appen fra android gir meg ikke denne tilgangen av det jeg har sett. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er litt usikker på hva du faktisk mener. Gmail har jeg konfigurert slik at den "høster" e-post fra fire forskjellige domener. Når jeg svarer på en e-post eller skriver en ny kan jeg selv velge hvilke av de fore domenene det skal sendes fra. Er det slik du mener? I så fall fungerer det med Gmail. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Bruker også GMail til sånt, fungerer utmerket.Kan bare settes opp via gmail på desktop(pc) så vidt jeg vet, og ikke direkte fra mobilen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Det går med mail appen til Samsung på min Galaxy Note 10.1 nettbrett. Har flere mail accounts definert i den exchange (jobb), online pop (privat) og hotmail. Gmail går med sin eget mailprogram. Med stock mailprogram funker det sånn. Man må ikke stå i kombinert inbox visning , for samme vilken accounts inbox visning jeg står på vil compose ny email gi mulighet til å velge fra adresse (mail konto for den utg epost). Det gjelder både new, reply og forward mail. Man må i instillinger velge en default konto som brukes til å sende. Men kan endre den ved behov. På S4 har jeg kun exchange og gmail så der kan jeg ikke få verifisert det samme. Men vil påstå det fungerer likt. To alias på samme mailkonto er noe helt annet. Det gjør ikke at du kan veksle å vise fra adressen din, det gir det to aliaser i tillegg til native for innsendere å bruke. Endret 7. oktober 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
nnameffa Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Har ett problem med sending av mail når jeg bytter mellom 4g og wifi . Dette er problemet ;ene epostkontoen har utgående smtp.frisurf.no. Når jeg da skal sende epost koblet til wifi (hjemme har jeg altibox fiber) funker det ikke. Jeg har Sony Xperia Tablet Z og benytter K-9 Mail. Finner ingen innstillinger der jeg kan legge inn forskjellige smtp for 4g og wifi.Veldig fornøyd med K -9 mail klienten. Er ganske noldus på dette feltet, håper noen har en løsning Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Når du er på altibox(wifi) er du på lyse sitt internett. Trår til nok en sperre hos Telenor når tilgangen til dems smtp servere kommer fra lyse/altibox. Er du på 4G derimot er din internett tilkopling hos mobil operatøren din og tilgang til frisurf smtp godkjennes. Slik som dette har det vært lenge. At det ikke alltid er tillat med smtp relay. Lenke til kommentar
nnameffa Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Ok, skjønner. Finnes det noen mulighet for å stille inn så innstillinger endres når man bytter mellom 4g og wifi? Ikke noe stort problem, men hadde vært ok å slippe å endre til 4g hver gang jeg skal sende mail. Lenke til kommentar
nnameffa Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Problemet er vel kanskje at datatrafikksim i nettbrett er telenor, mobilabonnement er network norway, wifi hjemme altibox og wifi jobb dataguard. Herlig suppe å få til med en smtp - innstilling. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Du kan prøve med outlook.com som henter pop mail fra andre servere over til seg selv. Du skal også kunne sende via outlook.com på vegne av andre smtp. Outlook.com klient for android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.outlook.Z7 Endret 13. november 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå