Dew Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Hei! Jeg har en Asus UX32VD Zenbook som jeg kjøpte for litt over ett år siden. Den har fungert helt fint, inntill i dag. Pcen begynte å hakke og lyden hang seg opp, så jeg tenkte den var "sliten" og trengte en restart. Etter restart kommer jeg direkte til Aptio Setup Utility. Det er ingen Boot-options tilgjengelig, og når jeg velger save & exit, kommer jeg bare tilbake til ASU. Jeg har prøvd å starte pcen på nytt mange ganger for å komme til BIOS -men den nekter. De siste gangene jeg har restarta har den også begynte å lage noen grusomme klikkelyder. Jeg antar at pcen har tatt kvelden og at den trenger reparasjon. Jeg hadde vært overlykkelig om noen hadde en løsning på dette problemet - men i verste fall: finnes det en mulighet for meg å redde data som finnes på harddisken slik at jeg kan sende den til reparason?? Ber til høyere makter om svar som kan hjelpe >.< EDIT - tilleggsinfo: OS: Win 7 64bit Endret 5. oktober 2013 av Dew Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ta ut disken og koble den til en annen PC. Så kan du sjekke om disken er OK, og isåfall hente ut data. USB SATA adapter er vanlig å bruke, koster ikke stort. Lenke til kommentar
Dew Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Nice, takk. Skal prøve det! Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Prøv også å ta ut batteriet, la det gå 20 sekunder. Stapp i batteriet og husk at ladekabel også er tatt ut. Sett alt på igjen og start opp.BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå