Gå til innhold

[Løst] Problem med hot swap!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622209 kabinett, i front/top så er det en plass hvor du kan koble til en HDD. Altså en hot swap mener jeg det heter.

For ca 3 år siden kjøpte jeg denne eksterne HDD http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5971&review=iomega+ego+portable+hard+drive+1tb

- Jeg mista kabelen til denne og fant ingen som passet, den begynnte også å "tikke" på slutten, noe jeg mener var pågrunn av at den ikke fikk ny strøm. Så derfor åpnet jeg opp kabinettet på den eksterne og tok ut HDD'en (uten å skade den)

Problemet mitt er: Når jeg tar den i toppen av kabinettet, der hot swapen ligger, finner jeg den ikke på "Min datamaskin" i de hele tatt. Prøver å oppdatere og har prøvd å gå inn på "Device manager" å skannet for new harddrives changes. Men finner den fortsatt ikke. Jeg tror jeg hører at HDD'n starter når jeg setter den inn, så den får strøm, hører heller ingen tikke lyder.

Noen som kan hjelpe?

Takk på forhand!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du setter i strømmen på tven din, betyr det da at du kan se på tv3?

Disken krever selvfølgelig S-ATA kabel også

Nei det gjør vell ikke det, jeg beklager. Har aldri vært borti noe sant før, så vet ikke helt hvordan alt fungerer.

Jeg fikk nå disken til å faktisk vises, er ikke helt sikker på hva jeg gjorde, men den kom frem etter en restart. Men nå oppstår det et nytt problem.

"F:\ is not accessible.

The volum does not contain a recognized file system.

Please make sure that all required file system drivers are loaded and that the volum is not corrupted."

Jeg vet at disken er riktig filsystem siden jeg har brukt den ørten gangen før. Men hver gang jeg åpner disken ber den meg om å formatere disken, noe jeg ikke har veldig lyst å gjøre.

Er det noen vei rundt dette eller?

Takk for alt så langt Pòǹdùs

EDIT: Jeg prøvde å kjøre chkdsk på disken, men fikk opp at det ikke går pågrunn av at den ikke er formatert.

Endret av Eirik226
Lenke til kommentar

Jeg tror du rett og slett må ta backup av disken og formatere den. Om du har tilgang til en HDD dock eller en sata til USB adapter så kan du jo prøve det. Eller så kan du prøve å koble den inn med en inntern kobling (ikke hot swap), muligens i en annen PC.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svaret, skal prøve å det til! :) Er det noen som har innspill på andre metoder takker jeg mye for hjelpen!

EDIT:

Når jeg kjører CMD i admin og deretter kjører

"CHKDSK F: /F" får jeg opp ---> "The type of the file system is RAW. CHKDSK is not avilable for RAW drives."

Er det noe her?

Endret av Eirik226
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...