RamGuy Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Har gått litt lei at jeg må sitte å manuelt styre og stelle med to mapper på to forskjellige Windows systemer her hjemme og ønsker nå å se om det er mulig å få automatisert hele prosessen så jeg slipper å gjøre dette manuelt om tar unødvendig med tid og ressurser. Her er altså situasjonen, jeg har to stasjonære maskiner med Windows 8.1 Pro: #1: "Nehalem" er min primære stasjonære som stort sett står på 24 / 7 kjørende med Windows 8.1 Pro koblet via CAT7 kabel til nettverket med fast IP-adresse. #2: "Elida" er min sekundære stasjonære som går i sleep etter 30 min hvor den ikke har vært i bruk, denne kjører også Windows 8.1 Pro og er også koblet til nettverket via CAT7 kabel og har fast IP. Tingen er at jeg spiller World of Warcraft på begge systemene, så de har begge hver sine 32GB store World of Warcraft mappe som jeg ønsker å få synkronisert mellom maskinene. Hvorfor? Jo fordi diverse innstillinger, oppdatering av diverse add-ons og ikke minst caching av add-ons er et helvete når det ikke er synkronisert så jeg jeg tar gjerne å kopierer mappen manuelt fra det systemet jeg spilte på sist over til den andre hver gang jeg går mellom maskinene noe som er temmelig ineffektivt kan man trygt si. Det jeg ønsker å få gjort her er at jeg kan få satt opp en eller annen fildeling og synkronisering av World of Warcraft mellom disse to systemene, i det minste en synkronisering av add-ons, cache og settings så dette til enhver tid er identisk mellom de to maskinene så når jeg oppdaterer noe, gjør noen forandring på innstillinger osv osv så er det til enhver tid replisert og klart på den andre maskinen til neste gang jeg ender opp med å spille på den. Dette må vell kunne la seg ordne på en eller annen rask, enkel og effektiv måte? Kunne selvfølgelig bare lagt over hele World of Warcraft mappa på fil-serveren, men laste tid og ytelse blir jo helt elendig når ting skal lastet over nettverket kontra fra lokalt på maskinen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg bruker programmet syncovery til slikt. Så lenge du har delt de aktuelle mappene, og gitt brukeren rettigheter, så funker det programmet utmerket til det du beskriver. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Snubler over Microsoft SyncToy 2.1, det ser ut til å gjøre susen! Eneste utfordringen er at den eneste maskinen sjeldent er på og denne klarer ikke å vekke maskinen så jeg ser ut til å få feilmeldinger hver gang denne kicker igang for å synkronisere mens ene maskinen er i sleep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå