Tollari Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 ...som hadde kommet med denne uttalelsen, ville det ha flommet over med hatretorikk om muslimer og snikislamisering fra ytre høyre. http://www.dagbladet.no/2013/10/05/nyheter/politikk/omaha/europa_league/29620137/ Hva mener Frp-ere om at deres israelske venner støtter omskjæring? 4 Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hvorfor er alle så imot omskjæring? Det er vel opptill en å vær om de vil kappe av Lenke til kommentar
AvonB Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Det burde være opp til dem som blir omskjært, ikke foreldrene. Foreldre bør ikke ha rett til å mishandle sine barn. 8 Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Det burde være opp til dem som blir omskjært, ikke foreldrene. Foreldre bør ikke ha rett til å mishandle sine barn. du mener omskjæring er mishandling? Jeg vet ikke hvor du har fått det fra men det er totalt feil Lenke til kommentar
AvonB Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg mener det burde gå under mishandling, selv om det ikke er helseskadelig så er det et inngrep på en annen person sin kropp som er irreversibelt. Kan sammenliknes med å gi noen en tatovering mot deres vilje. 5 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Det burde være opp til dem som blir omskjært, ikke foreldrene. Foreldre bør ikke ha rett til å mishandle sine barn. Helt enig med deg. Det er bare at jeg ikke kan begripe hvorfor folk fra ytre høyre mener at omskjæring hos muslimer er så mye verre enn omskjæring hos jøder. Det er vel det samme det, vel? Omskjæring er omskjæring. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg mener det burde gå under mishandling, selv om det ikke er helseskadelig så er det et inngrep på en annen person sin kropp som er irreversibelt. Kan sammenliknes med å gi noen en tatovering mot deres vilje. Omskjæring skjer gjerne i baby aldereen 0-8 år, da har egentlig foreldrene ansvar for ungen, og hvordan kan du egentlig sammenligne tatovering og omskjæring?? Det er ikke slik at foreldrene bestemmer over en 18år gamme unge. Hvis du er under 18 så har dforeldrene ansvar for deg Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Omskjæring skjer gjerne i baby aldereen 0-8 år, da har egentlig foreldrene ansvar for ungen, og hvordan kan du egentlig sammenligne tatovering og omskjæring?? Det er ikke slik at foreldrene bestemmer over en 18år gamme unge. Hvis du er under 18 så har dforeldrene ansvar for deg Dersom det blir innført en ny lov i Norge som krever at man må være minst atten år gammel for at en doktor lovlig skal omskjære denne personen, så reiser vel utlendingene tilbake til hjemlandet for å få alle ungene sine omskjært der ? I andre kulturer er det dessverre også veldig vanlig at alle jentene blir omskjært også. Dette er jo ( heldigvis) strengt forbudt i Norge. Men dette forbudet stopper ikke utlendingene fra å reise tilbake til hjemlandet for å ordne med omskjæringer der... Endret 5. oktober 2013 av WeirdFace Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Omskjæring skjer gjerne i baby aldereen 0-8 år, da har egentlig foreldrene ansvar for ungen, og hvordan kan du egentlig sammenligne tatovering og omskjæring?? Det er ikke slik at foreldrene bestemmer over en 18år gamme unge. Hvis du er under 18 så har dforeldrene ansvar for deg Er du virkelig ikke i stand til å skjønne hva folk mener er galt med dette? Endret 5. oktober 2013 av Astralnoise 3 Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 ...som hadde kommet med denne uttalelsen, ville det ha flommet over med hatretorikk om muslimer og snikislamisering fra ytre høyre. http://www.dagbladet.no/2013/10/05/nyheter/politikk/omaha/europa_league/29620137/ Hva mener Frp-ere om at deres israelske venner støtter omskjæring? Hvorfor bruker du begrepet israelske når det vitterlig er snakk om jødiske skikker? Det er forsåvidt en interessant sak som demonstrerer helt tydelig at jødene ikke er ubetydelige aktører i norsk politikk. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 du mener omskjæring er mishandling? Jeg vet ikke hvor du har fått det fra men det er totalt feil Hvor har du det fra at det er feil? Geir Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Hvorfor bruker du begrepet israelske når det vitterlig er snakk om jødiske skikker? Det er forsåvidt en interessant sak som demonstrerer helt tydelig at jødene ikke er ubetydelige aktører i norsk politikk. Fordi Frp støtter blindt Israel, og fordi partiet ikke er like konsekvent overfor jøder som de er overfor muslimer når det gjelder omskjæring. Det er forskjellsbehandling. En omskjæring blir ikke til mindre omskjæring kun fordi en mer tolerert kultur/religion gjennomfører den. Når det gjelder forbud skal man være konsekvent og gjøre det gjeldende for alle. Endret 6. oktober 2013 av Tollari 1 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 https://www.youtube.com/watch?v=i2gloq-prkA Hvis dere har 20 min så er dette en ganske balansert video om emnet. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 du mener omskjæring er mishandling? Jeg vet ikke hvor du har fått det fra men det er totalt feil Vennligst utdyp hvordan å kutte av en del av barnets kropp pga. religiøse grunner ikke er mishandling nå i 2013? Hvor h******s langt bak i tid ligger folk? 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Helt enig med deg. Det er bare at jeg ikke kan begripe hvorfor folk fra ytre høyre mener at omskjæring hos muslimer er så mye verre enn omskjæring hos jøder. Det er vel det samme det, vel? Omskjæring er omskjæring. Nå har jeg ikke inntrykk av at det er snakk om same type omskjæring. Den typiske omskjæringen for gutter er en gammel skikk som, så vidt meg bekjent, medfører minimalt med ulemper, og som en del steder er standarden. Den muslimske omskjæringen mange reagerer på er den som går ut på å ødelegge kvinnens kjønnsorganer slik at hun ikke skal få glede av sex. Enorm forskjell spør du meg. Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ligger noen bilder av babyer som har fått herpes etter at de har fått blodet sugd vekk av en infisert rabbiner etter omskjæringen på google images. Det sykeste er at jeg har sett det bli argumentert for at denne metoden som benyttes er grunnet "hygeniske" årsaker. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Nå har jeg ikke inntrykk av at det er snakk om same type omskjæring. Den typiske omskjæringen for gutter er en gammel skikk som, så vidt meg bekjent, medfører minimalt med ulemper, og som en del steder er standarden. Den muslimske omskjæringen mange reagerer på er den som går ut på å ødelegge kvinnens kjønnsorganer slik at hun ikke skal få glede av sex. Enorm forskjell spør du meg. Du sammenligner to helt forskjellige ting. Det er snakk om omskjæring av gutter. Jøders omskjæring av gutter og muslimers omskjæring av gutter er helt lik. Lenke til kommentar
Lars26 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 http://insideislam.wisc.edu/2011/02/the-truth-about-islam-and-female-circumcision/ Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Helt enig med deg. Det er bare at jeg ikke kan begripe hvorfor folk fra ytre høyre mener at omskjæring hos muslimer er så mye verre enn omskjæring hos jøder. Det er vel det samme det, vel? Omskjæring er omskjæring. Omskjæring hos jøder er faktisk enda værre enn den muslimske. Etter omskjæringen suger, en voksen mann, blod fra guttens nyomskjærte penis. Ritualet er kalt "metzitzah B'peh", og det er rett og slett et seksuelt overgrep mot barnet. Endret 6. oktober 2013 av Mladic 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Nja, rent medisinsk er nok kvinnelig kjønnslemlestelse verre. Vi må huske på at barnet ikke oppfatter overgrepet som seksuelt, det er en moralsk vurdering vi voksne gjør. De kjenner bare smerten. Men kvinnelig lemlestelse ødelegger i større grad enn den mannlige offeret for livet. Det er ikke noe argument for å tillate den ene, så er det sagt. Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå