Kiiips Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hei. Finnes det noen oversikt over stråling fra ulike nettbrett? Jeg vet at strålingen fra nettbrett ikke er så heftig som den fra mobiltelefon, men jeg ønsker likevel å ta en titt på det før jeg kjøper et nettbrett. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hvorfor det? De har igjen å vise til at slik stråling påvirker oss på noen som helst måte. 4 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Stråling? Er ikke den teorien avkreftet da? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Om du kjøper ett nettbrett uten radiosender (altså uten 3G) så er det ikke mye stråling du blir utsatt for. Eneste er Wifi og bluetooth som stråler veldig lite. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Du er garantert omringet av mange andre enheter som stråler mange ganger mer enn et nettbrett. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Off topic: Stråler en Pc? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Ja og det er visstnok derfor man ikke får kjøpt de ferdig i plexiglasskabinett. Men det er en annen type stråling, og det går mer på forstyrrelser hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Finnes det noen oversikt over stråling fra ulike nettbrett? Er det ikke bare å sjekke tester over lysstyrken på skjermen da? Den elektromagnestiske strålingen måles i NITS eller cd/m2 (som forsåvidt er samme enhet). Forøvrig er det både enkelt og billig å lage aluminiumsfolie-hatt selv. Endret 7. oktober 2013 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå