Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pluteslig lag - gikk fra 150-200fps til 30-40fps i garrys mod

Anbefalte innlegg

Hei, har et lite problem her. Plutselig så har alt på dataen min begynt å lagge, gikk fra 150-200fps til 30-40fps i garrys mod.

Specs er:

Prossesor-Intel core i5 2500k 3.30ghz

Ram-8gb

Skjermkort-Gigabyte gtx 760 windforce

Hovedkort-Gigabyte P67A-UD4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje spillet bruker det integrerte skjermkortet? Har skjedd et par ganger hos meg når driveren til 640-kortet mitt har sluttet å fungere.

Hvordan får jeg byttet til skjermkortet da? Letet i går etter noen indikasjon på at det var det integrerte skjermkortet som ble brukt men fant ikke ut noe, hvor står det?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Har fortsatt dette problemet, må re-instalere grafikkdriveren hver gang jeg starter datamaskinen. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?

Du kan skru av det integrerte skjermkortet på CPU inne i BIOS. Hvis du er usikker på hvor i BIOS du gjør det, sjekk manualen som fulgte med hovedkortet. Kan variere fra BIOS til BIOS.

Lenke til kommentar

Du kan skru av det integrerte skjermkortet på CPU inne i BIOS. Hvis du er usikker på hvor i BIOS du gjør det, sjekk manualen som fulgte med hovedkortet. Kan variere fra BIOS til BIOS.

Men hvis jeg skrur av det intregrerte skjermkortet, vil ikke skjermen bli svart siden det ikke er noe grafikkort når det intregerte skjermortet er det som blir brukt i dette tilfellet? Eller bytter datamaskinen selv? Endret av maftrix
Lenke til kommentar

Kanskje spillet bruker det integrerte skjermkortet? Har skjedd et par ganger hos meg når driveren til 640-kortet mitt har sluttet å fungere.

Hvorfor maser dere om integrert skjermkort på et hovedkort som ikke har integrert skjermkort?

Men har dessverre ikke noen fasit til ts, men det er tydelig at driver til grafikkortet er hele eller deler av problemet. Prøv å avinstallere grafikkdriver, restart og prøv å installereen annen versjon (f.eks. forrige).

Lenke til kommentar

Hvorfor maser dere om integrert skjermkort på et hovedkort som ikke har integrert skjermkort?

Men har dessverre ikke noen fasit til ts, men det er tydelig at driver til grafikkortet er hele eller deler av problemet. Prøv å avinstallere grafikkdriver, restart og prøv å installereen annen versjon (f.eks. forrige).

Har prøvd å gjort som du sa, men det fungerer fortsatt ikke hvis jeg skrur av maskinen og skrur den på igjen er det forsatt like jævlig.

Endret av maftrix
Lenke til kommentar

Se om du har noe som heter GamerOSD installert. Hvis dette er installert avinstaller det og start maskinen på nytt. Hvis du nå blir bedt om å installere skjermdriver på nytt, gjør det og ta en siste reboot for å se om problemet er løst.

Lenke til kommentar

Har du noe son heter gpuboost 2.0 installert?

Bruker du noe for å overvåke temperatur?

Se om du har noe som heter GamerOSD installert. Hvis dette er installert avinstaller det og start maskinen på nytt. Hvis du nå blir bedt om å installere skjermdriver på nytt, gjør det og ta en siste reboot for å se om problemet er løst.

Har ikke hverken gpuboost 2.0 eller GamerOSD installert, bruker msi afterburner til å sjekke temperatur noen ganger (omtrent hver gang jeg spiller). Tempen ligger på ca 50-60 når jeg spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...