JFM Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hei Jeg har nettopp bestilt meg ny laptop. Denne kommer uten OS, og er utstyrt med en 180gb SSD disk og en 1tb "plate-disk". Den største disken blir selfølgelig en lagringsdisk, men hva gjør jeg med SSD-en? Skal jeg bruke hele disken (180gb) til Windows og ellers alt som installeres på maskinen? Eller vil maskinen være kjappere om jeg f.eks deler opp disken til la oss si 40gb+140gb. Hvor jeg kun har Windows og drivere på 40gb partisjonen, og programmer, spill osv på 140gb partisjonen. Hva lønner seg her med tanke på hastighet og ytelse? Skal bruke Windows 7 Ps: Dersom dette er feil plass å spørre, beklager jeg det Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Spiller liten rolle med tanke på ytelse, eneste argument er f.eks ved recovery partisjoner eller f.eks linux operativsystem eller windows 8/XP på en annen partisjon, da er det fordel med flere partisjoner ellers blir det bare rot. Problemet med å ha for lite C:/ partisjon er ved f.eks systemgjennopprettning og program installasjon så kan det bli vannskelig å installere programmer andre steder. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 40 GB blir for lite, det vil føre til problemer før eller siden. Bør ha minst 80. 1 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Så jeg kan like godt la være å dele opp SSD-en, og installere ALT på en og samme partisjon? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ja, skaper bare problemer. Kjør 180 GB disken som en partisjon. Pass heller på å legge alt av dokumenter, bilder, musikk, film osv på snurredisken. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå